6 Temmuz 2006 Perşembe

HATIK ve PEYNİRLİ POĞAÇA

Muhterem'le Afiyetle
Ben daha önce adı "Hatık" olan bir tarif duymamıştım. 
Tarifi Portakal Ağacı sitesinde görünce çok ilgimi çekti, hemen denedim.
Bu tarifle 2 tepsilik poğaça hamuru elde ediliyor.
Eğer bu miktar size fazla gelirse, malzemenin yarısı ile hamur hazırlayabilirsiniz.
Sitenin yazarı Hatice'nin kendi sitesinde yazdığı gibi benim hamurda çok olunca bende onunki gibi hem hatık olarak hamuru değerlendirdim.
Hemde bu hamurdan pek çok poğaça çeşidi denedim.
Baklava şeklinde, ağzı açık, ağzı kapalı, klasik poğaça şeklinde, rulo olarak pek çok şekil yaptım.
"Afiyetle Kalın"
 

HATIK VE PEYNİRLİ POĞAÇA;
Malzemeler;

Yarım litre ılık süt,
1 küçük paket yaş maya,
1 paket eritilmiş margarin,
1 su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı yoğurt,
2 yumurtanın sarısı,
3 yumurtanın beyazı,
1,5 tatlı kaşığı tuz,
Aldığı kadar un (yaklaşık 1,5 kg)
İç malzemesi;
1 kalıp sert beyaz peynir,
Yarım demet maydanoz,
Üzeri için;
2 adet yumurtanın sarısı.

 
HATIK ve PEYNİRLİ POĞAÇA TARİFİ;
Sütten bir kase ayırın, mayayı bu sütün içinde eritin.
Erimiş maya, süt, 1 paket eritilmiş margarin, 1 su bardağı sıvıyağ,
1 su bardağı yoğurt, 2 yumurtanın sarısı, 3 yumurtanın beyazı,
1.5 tatlı kaşığı tuz ve aldığı kadar unu karıştırıp yumuşak bir hamur yapın.
Hamurun üzerine nemli bir bez örterek serin bir yerde bir saat bekletin.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparın.
Bu parçayı avucunuzun içinde açın.
Ortasına peynirli içten yerleştirip, ağzını kese gibi büzün.
Poğaçalar pişerken açılacakları için ortasını hafif açık bırakın.
İki adet fırın tepsisini yağlayın.
Hazırladığınız poğaçaları tepsiye dizin.
Poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürüp, önceden ısıttığınız ama kızgın olmayan fırında orta hararette pişirin.
HATIK YAPIMI;
Aynı hamurdan hatık hazırlamak için;
Poğaça için hazırladığınız hamurdan yumurtadan biraz büyük parçalar koparın.
Düz bir zeminde elinizle yuvarlayıp, rulo yapın.
Hazırladığınız rulolardan üçünün ucunu birleştirin ve saç örgüsü şeklinde örün.
Hatıkları yağlanmış tepsiye dizin.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, üzerleri kızarıncaya kadar fırında pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...