18 Ağustos 2006 Cuma

FIRIN POŞETİNDE TAVUK

Fırın poşetlerine bayılıyorum.
Ev hanımlarının fırın yemeklerinde kurtarıcısı olabiliyor.
Eskiden tavuğu biraz haşlayıp, sonradan fırında kızartmaya çalışırdım.
Tabii o da kupkuru olurdu.
Fırın poşetlerinde bu sorun yok.
Hiç su katmadan tavuk, balık, köfte ve et pişirebiliyorsunuz.
Üstelik kendi sularında piştikleri için hiç kurumuyorlar.
Bu tavuğu bütün olarak poşete koydum.
Biber, havuç, soğan gibi sebzeleri de yanına yerleştirdim.
Poşetin ağzını bağlayıp fırına verdim.
Nar gibi kızarmıştı.
"Afiyetle Kalın"

FIRIN POŞETİNDE TAVUK;
Malzemeler:

1 adet bütün tavuk,
5 adet sivri biber,
2 orta boy soğan,
2 orta boy havuç,
Tuz,
1 adet fırın poşeti.
TARİFİ:
Tavuğu temizleyip, yıkayın.
Fırın poşetini hafif unlayıp, fazla ununu silkeleyin.
Tavuğun tuzunu serpin.
Sebzeleri büyük doğrayın.
Biberleri bütün olarak, tavukla birlikte fırın poşetine yerleştirin.
Sebzeleride yerleştirip, hiç su eklemeden poşetin ağzını bağlayın.
Fırın poşetini fırın tepsisine yerleştirip, orta hararetteki fırında (tavuğun büyüklüğüne bağlı olarak) 30 dakika pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...