19 Ekim 2006 Perşembe

İFTAR YEMEĞİM


KADİR GECESİ;
KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN.
"Allahım!Şüphesiz sen çok bağışlayansın, bağışlamayı seversin, bizi de bağışla" (Amin)
Ramazan ayının 20 ile 30'u arasında bulunan ancak 27. gecesine tesadüf ettiği kuvvetle tercih edilen Kadir gecesi Kuran-ı Kerim'in ifadesiyle bin aydan daha hayırlıdır.
Bu nedenle bu geceyi ihya etmenin sevabı pek çoktur.
Bu gecenin öyle bir anı vardır ki, o ana rastlayan bir dua muhakkak kabul olunur.
Bu mübarek gecede Teravih namazı kılındıktan sonra bir müddet daha ibadet edilmesi, nafile namaz kılınması, Kuran okunması, kaza namazları kılınması, dua edip bağışlanmayı dilemek bu geceyi ihya etmek demek.
Allah'ü Teala bu gecenin kıymetini bilen, duaları kabul edilen kullarından eylesin hepimizi.(Amin)

İFTAR YEMEĞİM
Sonunda günler süren koşuşturmam dün akşam bitti.
Bayram temizliğinin de sıkıştırması sebebiyle iki katı yorucu günler geçirdim.
İnternete yemek etkinliği dışında fazla uğrayamadım, arkadaşlar neler yapmış bilmiyorum.
Bu yazıdan sonra ilk işim arkadaşlarımın sayfalarına uğramak olacak.
Dün akşam ki iftardan öncede iftar yemekleri verdim ama dünkü bayaa yorucu oldu.
Toplamda 17 kişiydik.
Annem, Abim, Ablam, Kardeşim, eşlerimiz ve çocuklarımız (Tuğba dışında hepimizin 2 çocuğu var)
ve annemin teyzesi ablamın kayınvalidesi Reyhan Teyze vardı.
Aile yemeklerini çok seviyorum, hangimizde toplanırsak toplanalım çok güzel geçiyor.
Allah'ü Teala hiç bir ailenin birlik ve beraberliğinin bozulmasına fırsat vermesin.(Amin)
Gelelim hazırlıklara ;
Bence bu tür davetlerin en büyük sorunu mönüyü oluşturmak.
İnanın mönünün son hali dün sabah ortaya çıktı.
Ben patlıcan-köfte şiş yapacaktım ama şiş almayı unutmuşum.
Tekrar alışverişe çıkmakta benim için çok zordu.
Günlerdir herkese "size güllaç yapıcam" dedim, ara ara güllaç bulamadım.
Tam umudumu kesmiştim ki sokağımızda ki yufkacıda varmış.
Kendi kendime "sen misin elinin altındaki dükkanı kontrol etmeden başka yerlerde güllaç arayan,
akılsız başın cezasını ayaklar çeker" deyip durdum.
Dün akşam o kadar yorgundum ki hiç resim çekemeden yattım.
Sahurda hem yemeklerin resmini çekmek için hemde vakit dolmadan yemek yiyebilmek için koşuşturup durdum.
Resimleri çekerken ışığa dikkat etmemişim, biraz karanlık çıkmışlar.
Mesela köfteler bu kadar koyu değiller.
Akşamın en büyük sürprizini ise Kemal eniştem yaptı.
Bana resimde gördüğünüz yemek tabaklarını almış.
Dün akşamın anısına yemekleri hediye tabaklarımla çektim.
Ablama ve enişteme hediye için çok teşekkür ediyorum.


İFTAR MÖNÜM ;
Masadakiler;

Sebzeli börek

Göbek salata

Etli biber dolması

Cacık.

Yemekler;

Yeşil mercimek çorbası

Köfteli Patlıcan Sarma

Pirinç Pilavı

Köfte


Tatlılar;

Geleneksel tatlılardan; Muhallebili Güllaç

Modern tatlılardan; Kolay Ekler

"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...