11 Mayıs 2007 Cuma

MEYVE ŞEKERLİ KEK

Daha önce kek için meyve şekeri kullandınız mı?
Ben bulamadığım için kullanamıyordum, bir gün Yenibosna Tansaş'ta karşıma çıktı.
Hemen alıp denedim, sonuç; Harika!
Eminim çoğu büyük marketlerde var ama nerede olduğunu bilmediğimiz için bulup, alamıyoruz.
Bu kutuyu çabucak bitirdim, yenisini almak için bu sefer Merter'de ki Tansaş'a gittim.
Kek malzemelerinin arasında aradım, aynı markanın damla çikolatası vardı ama meyve şekeri yoktu.
"Herhalde market küçük olduğu için, her ürün bulunmuyor" diye düşünmeye başlamıştım ki, müsli ve kahvaltılık corn flekslerin arasında buldum.
Not;
Artık Eminönü'nde baharat satan, pasta malzemeleri satan dükkanlarda da açık olarak kilo ile satılmaya başladı.
Meyve şekeri kuruyken bile çok lezzetli, içinde portakal, ayva, incir var.
Ben birde limon kabuğu rendeliyorum.
Kek hamuruna karıştırmadan önce biraz suda bekletiyorsunuz ve hamura ekliyorsunuz.
"Afiyetle Kalın"




Tadı aynı hazır meyveli kekler gibi oluyor.
İkinci pişirişimde üzerine Dr.Oetker'in beyaz ve meyvalı sosundan döktüm, çok lezzetli oldu.
"Afiyetle Kalın"

MEYVE ŞEKERLİ KEK;
Malzemeler;

3 yumurta,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı toz şeker,
2 yemek kaşığı yoğurt,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
3 veya 3.5 bardak un,
1 Bardak meyve şekeri.
Sos için;
1 Paket Dr. Oetker beyaz çikolatalı sos,
Yarım paket Dr. Oetker meyveli sos,
1 su bardağı süt.
Yapılışı;
Önce 1 bardak meyve şekerini suyla ıslatın.
Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
İçine sıvı yağı,yoğurdu ekleyin ve karıştırın.
Un,vanilya ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin.

Islattığınız meyve şekerini süzerek hamura ekleyip, karıştırın.
Kek kalıbını margarinle yağlayıp, un serpin.
Hazırladığınız hamuru kalıba boşaltın.
Önceden ısıttığınız ama kızgın olmayan düşük ısıdaki fırında, keki ağır ağır pişirin.
Sos için sütle beyaz sosu pişirin, suyla meyvalı sosu pişirin.
Fırından çıkan, soğuyan kekinizin üzerini önce beyaz sosla kaplayın.
Üzerine meyvalı sosu gezdirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...