9 Eylül 2007 Pazar

SEBZELİ BÖREK

muhteremle afiyetleSEBZELİ BÖREK
Börek, Türk mutfağının-masalarımızın vazgeçilmez lezzetlerinden birisidir.
Çok sayıda börek tarifi biliriz, bazen aynı tarifi farklı içler hazırlayarak oluştururuz.
Elde açarak yada hazır yufka kullanarak ama lezzetli pek çok börek çeşidi ortaya çıkarabiliriz.
Bu sebzeli böreğin de birçok çeşidi var.
Bu tamamen benim usulüm.
Bazı tariflerde kırmızı bölümünü elde etmek için biber yerine pastırma (bütçe müsaitse) kullanılıyor.
Sırf bu böreği kışında yapabilmek için sonbaharda 4-5 kilo kırmızı biberi haşlayıp,
zarını soyup buzluğa atıyorum.
Bakınız; Kırmızı Biber Ruloları
"Afiyetle Kalın"





 
SEBZELİ BÖREK;
Malzemeler:
 

5 adet yufka,
Yarım kilo ıspanak yaprağı,
1 kilo haşlanıp zarı soyulmuş kırmızı biber,
2 adet orta boy çiğ olarak rendelenmiş patates,
2 adet orta boy çiğ olarak rendelenmiş havuç,
1 büyük boy haşlanıp didilmiş tavuk göğsü,
1 su bardağı sıvı yağ,
Tuz, karabiber,
Üzerine sürmek için; 

1 yumurta sarısı.



SEBZELİ BÖREK TARİFİ;

Birinci yufkayı tezgahın üzerine serin.
Üzerine sıvı yağ sürün.
İkinci yufkayıda onun üzerine yerleştirin.
Sıvı yağ sürüp üzerine ıspanak yapraklarını çiğ olarak dizin.
Tuzunu ve birkaç kaşık sıvı yağ serpmeyi unutmayın. 

Üçüncü yufkayı serin.
Üzerine bütün olarak haşlanıp zarı soyulmuş kırmızı biberleri dizin.
Yine tuz serpmeyi ve birkaç kaşık sıvı yağ koymayı unutmayın.

Dördüncü yufkayı yerleştirin.
Üzerine rendelenmiş çiğ patates ve havucu yerleştirin.
Tuz, karabiber ve sıvı yağ serpin.


Beşinci yufkayı yerleştirin.
Üzerine haşlanıp didilmiş tavuk göğsünü yerleştirin.
Tuz, karabiber ve sıvı yağ dökün.


Yufkanın kenar kısmını hafif içe katlayın.
Bütün olarak rulo yapın.
Ruloyu tam ortadan kesin.
Fırın tepsisine yerleştirip üzerine 2-3 kaşık sıvı yağ ile çırpılmış yumurta sarısı sürün.
Önceden ısıtılmış, orta hararette ki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Not;
İçinde ki sebzelerin verdiği nem ile çıtır çıtır değil, yumuşak ve nemli bir börek oluyor.

Sebzeli börek nasıl yapılır?
Pişince biraz dinlendirip, dilimleyerek servis yapın.

"Afiyet Olsun
."

6 yorum:

  1. Adsız13:49

    Kandilin mübarek olsun.
    Blogcu dan sorma bende çok şikayetçiyim, emeklerimin boşa gitmesinden korkuyorum. Blogspottan adres alalı epey oldu ama birtürlü elim varmıyor.
    İyi yapmışsın, yeni blogspotun hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninde kandilin mübarek olsun Sevgülcüm,
      Bende çok direndim sayfanın sunucusunu değiştirmemek için ama blogcu da artık yazı yazamaz hale gelince mecburen geçtim.
      Çok şükür hiç pişman olmadım, keşke en başında blogger olarak sayfa açsaydım dedim.

      Sil
  2. Adsız20:19

    İlk defa böyle sebzeli börek görüyorum. Görüntüsü harika ellerine emeklerine sağlık. Tarifi aldım en kısa sürede denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu tarif benim orjinal tarifim, inanın çok lezzetli oluyor.
      Bizim ailede ve misafirlerim arasında çok sevilir.
      Sırf bu böreği yapmam için istek alırım.
      Mutlaka deneyin.

      Sil
  3. Adsız19:29

    mrb muhterem hanım ben rabia sitenizi uzun zamandır takip ediyorum tarifleriniz çok güzel sebzeli böreğinizi yapmaK istiyordum nasip bugüneymiş yaptım 15 dk üzeri kızardı pişmemiştir diye düşündüm fırında kalsa yanacaktı bende çıkardım ama içi çiğ kalmıştı bunu nasıl çözeriz ha benim fırınım davul fırın öbür fırınlardan var ama kurutuyo diye kullanmıyorum

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Rabia,
    Güzel sözlerin için teşekkür ederim.
    Ben tam boy doğalgazla çalışan bir fırın kullanıyorum.
    Daha önce hiç davul fırın kullanmadım.
    Ama eminim onunda sıcaklık ayarı vardır.
    En düşük ısıda ağır ağır pişirebilirsin.
    Pişirirken kuruttuğunu söylediğin tam boy fırının içinde sana önerim, pişirdiğin malzemeyi ilk önce üzeri folyoya sarılmış olarak, biraz piştikten sonra üzerini açarak pişirebilirsin.
    Bu arada;
    Bu börek içinde ki sebzelerin verdiği nem ile yumuşak ve nemli bir börek oluyor, çıtır çıtır olmuyor.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...