16 Kasım 2007 Cuma

ETLİ NOHUT

Nohutu sevmeyen yok gibidir.
Başlıbaşına bir yemekte olabilir, pilava garnitür gibi ekleyerek nohutlu pilavda yapabilirsiniz.
Nohutla yapılan Humus var ki mezelerin vazgeçilmezlerinden.
Son yıllarda ise mantılı-nohutlu çorba var, o da çok nefis oluyor.
Knorr da mantılı-nohutlu çorbayı "yüksük" çorbası olarak piyasaya çıkardı.
Eşim bakliyat pişireceğim zaman kemikli et kullanmamı tercih ediyor ama iri kuşbaşı etle yapmak bana daha cazip geliyor.
Nohut hakkında kısacık bilgi;
NOHUT:
Yağ düzeyi düşük ve kolesterol içermeyen nohut kalsiyum, magnezyum, betakaroten, ve folik asit açısından zengindir.
Göğüs kanserine karşı korur.
"Afiyetle Kalın"

ETLİ NOHUT;
Malzemeler;
2 su bardağı nohut,
300 gram kuşbaşı et,
1 adet kuru soğan,
2 yemek kaşığı biber salçası,
Sıvı yağ-tuz.
TARİFİ;
Nohutları bir gece önceden ıslatın.
Vaktiniz yoksa aniden pişirmeye karar verdiyseniz,15-20 dakika haşlayın.
Eti yıkayıp,tencereye yerleştirin.
Et,suyunu salıp çekinceye kadar pişirin.
Soğanları küçük doğrayıp,ete ekleyin.
Sıvı yağ ekleyerek,soğan ve eti biraz yağda kavurun.
Kavrulan soğanların üzerine biber salçasını ekleyip,bir kaç dakika pişirin.
Üzerine haşladığınız nohutları-tuzunu ve üzerini biraz geçecek kadar suyunu ekleyin.
Eğer düdüklüde pişirecekseniz fazla su eklemeyin,düdüklüde su kaybetmediği için yemeğiniz çok sulu olabilir.
Ağır ateşte nohut ve etler yumuşayıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

15 yorum:

  1. sevdiklerinizle beraber eglenceli bir o kadarda hoş bir hafta
    sonu dilerimmm

    YanıtlaSil
  2. Adsız15:25

    CANIM NOHUT NEFİS OLMUŞ.GÖRÜNTÜ SÜPER.SERVİS MALZEMELERİNDE ÇOK ŞIK.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.ÖPTÜM.

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım o güzel yorumun için teşekkür ederiz.motivazyonumuzu arttırdı.ellerine saplık.iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  4. Adsız18:13

    Canım Muhterem,
    blog manşetde görüp geldim :))

    en sevdiğim bakliyatlardan biridir nohut. hele etli olanı.. ben de kemikli eti severim :)))

    Ellerine sağlık Muhteremim.

    sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Adsız19:54

    Nohut bana kış yemeği gibi gelir.
    Ve ben de kemikli eti severim lezzeti başka olur.

    Ellerine saglık,

    Figen Karavaş

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor,sunumu şık olmuş.Pilavın yanında yemeye dayanamayacağım lezzetlerden.


    sevgi ve selamlar....

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik canim bende bayilirimmmmmmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  8. Ben bu yerim mmmm,ellerine saglik nefiss.Güzel bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  9. MERHABA YARIM SAAT ÖNCE AYNI YEMEĞİ YEMİŞTİM YANINDA DA PİLAV VARDI HARİKAYDI SENİKİDE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. merhaba canım,

    ben bayılrım etli nohuta
    sen tam benlik yapmışsın bol salçalı
    annemin nohuta acaip benziyor

    offfffffff canım nohut istedi...

    ellerine sağlık beni tam onikiden vurdun ne diyeyim

    sevgiler canım çok öptümmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  11. Adsız13:19

    slm canım...

    ne kadar severim bir bilsen....canımda nasıl istedi şimdi...

    pilava karıştırarak.....
    hımmmııhh....

    ellerine sağlık...
    öpüldünüz...disal tarafından...

    YanıtlaSil
  12. Adsız23:27

    Etli nohut cok sevdigim yemeklerden bir tanesidir benim,bir de yaninda tursu varsa...
    Harika görünüyor,ellerine saglik Muhterem'cim

    YanıtlaSil
  13. Adsız09:11

    Merhaba^^ PORSELEN DEMLİK 4 E^^ katılan dostlar

    EV SAHİBİMİZ: http://recaysev.blogcu.com



    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş cayına gelen misafirlere,
    Herbiri birbirinden lezzetli tarifler.
    Çayın en iyisi^^ porselen demlik^^te,en güzel ^^cay tarifleri^^de burada olacak inş..


    emeginize saglık diyorum ve son sözü marifetli ellerinize bırakıyorum.
    Hazırlamış oldugunuz tarif hazırsa nasibimin yada recaysevin ön sayfasında bildirebilirsiniz.
    KATILAMAYANLARIN BİZZAT BEN KATILAMIYORUM YAYIN YAPAMAYACAĞIM DEMESİ İYİ OLUR..
    BASLIK^^ PORSELEN DEMLİK 4^^ OLACAK
    Gözden kacma olasılıgı olmaz o zaman.
    SON GÜN 25 Kasim PAZAR

    EMEKLERİNİZE TESEKKÜRLER
    SELAM VE DUA İLE

    YanıtlaSil
  14. Süper fotoğraf.Bunu görüp de insanın canının nohut çekmemesi mümkün değil.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Harika bir yemek ve fotoğraf olmuş eline sağlık. Bu arada tabakların çok güzel cıvıl cıvıl renkleri.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...