8 Kasım 2007 Perşembe

YUMURTALI PIRASA

Kış sebzeleri tezgahlarda ki yerlerini çoktan aldılar.
Gerçi son yıllarda yaz yada kış farketmeden çoğu sebzeyi ve meyveyi her mevsim bulabiliyoruz.
Mesela çocukluğum da kış gelince domatesi bulmak mümkün değildi.
Bahar ve yaz aylarında domates çıkınca büyük bir özlemle domatesle hasret giderirdik.
Mis gibi kokusuyla domates salatasını masamızdan eksik etmezdik.
Kahvaltı da üzerine beyaz peynir serpiştirilmiş domates salatası nefis olur.
Şimdi domatesi yılın her ayı, her mevsimi bulmak mümkün.
Mümkün olduğunca meyveyi ve sebzeyi mevsiminde almaya çalışıyorum.

Bu yazı hiç pırasalı bir tarif yazısına benzemedi : )
Pırasaya dönersek, ne yazık ki sevmeyeni çok olan bir sebze.
Çok şükür bizim evde hiç sebze seçilmez, benim bamya yememem dışında hepimiz her sebzeyi yeriz.
Pırasayı zeytinyağlı, etli yada yumurtalı olarak sık sık pişiririm.
Yumurtalı olana eşim "pırasalı mıhlama" diyor.
Bazen kahvaltı da bile yumurtalı olanı pişiriyorum.
Yumurtasını çırparakta ekleyebilirsiniz, bütün olarakta pişirebilirsiniz.
Yumurtanın üzerine 1-2 kaşık su döküp, tencere veya tavanın kapağını kapatarak pişirirseniz üzeri bembeyaz olacaktır.
"Afiyetle Kalın"


YUMURTALI PIRASA;
Malzemeler;
1 kilo pırasa (daha çok beyaz yerleri),
Yarım çay bardağı zeytinyağ,
Kişi sayısına göre yumurta,
Tuz,baharat.
Yapılışı;
Pırasanın dış yapraklarını temizleyerek, yıkayın.

 
Verev şeklinde ince ince doğrayın.
Pilav tenceresi veya tavada pişirmenizi öneririm.
Tencereye biraz yağ dökün.
Tenceredeki zeytinyağının üzerine, doğradığınız pırasaları ve tuzunu ekleyin.
Pırasaları kavurun, suyunu salıp - çektiğinde halâ pişmemişse yarım çay bardağı su ekleyebilirsiniz.
İstediğiniz baharatı karabiber-kırmızı pul biber v.b. kullanabilirsiniz.


Pişen pırasanın üzerine yumurtaları kırın, yumurtalar için de biraz tuz serpin.
Yumurtaların üzerine 2 kaşık su dökün ve tencerenin kapağını kapatın.
Yumurtalar istediğiniz kıvamda pişince yemeğiniz hazır.
"Afiyet Olsun"

10 yorum:

  1. pırasayı ve kış sebzelerini bizde çok severiz.ama yumurtalı yapmamıştım.börek içinde çok yapar annem.eline saplık bir ara denemek isterim.

    YanıtlaSil
  2. hmm o kadar güzel görünüyoki canım istedi valla. her türlü sebzeyi severim. pırasalı börekte harika oluyor. pırasa yemeğini sevmeyenler farklı tariflerini denemeliler bence. yumurtalısıda çok güzel olmalı

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım.Benim gibi sebzeseverler için süper bir lezzet....sevgiler.........

    YanıtlaSil
  4. Cok farkli olmus.Pirasali yumurta daha önce hic denemedim duymadimda.Farkli bir lezzet sunmusun.Tadini da merak ettim.Ellerine salgik,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  5. mutlu haftasonlarıııı

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Adsız11:28

    SLM
    yumurtalı ıspanağı severim ama pırasayı hiç denemedim.eminim çok güzeldir.görüntü güzel.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. Adsız12:37

    slm canım...

    maalesef bende sevmeyenlerdenim....
    ama görüntüye bişey diyemem...harika....

    tabiki eskiden mandalina ilk çıktığunda okulda bir kabuk kokusu...ve salatalık çıktığında salatalık kokusu...nasıl unutulurki...vede lezzetlerini hiç unutamam..şimdi yaz kış bütün meyve ve sebzeler sanki naylon karışımlı gibi...tat yok...renk yok.....
    öpüyorum canım...

    YanıtlaSil
  8. Adsız14:54

    Bizim evde pırasa pişirilmiyor nedense küçüklüğümden beri alışamadım tadına..Ama bu şekilde güzel olmuşa benziyor denemek lazım...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Adsız15:34

    Degisik ve güzel bir pirasa yemegi olmus,ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  10. selamlar pırasa yemeğini çok severim ama hiç yumurtalısını denemedim emini çok güzeldir sen yaparsında güzel olmazmı
    sevgilerimle canım öptüm

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...