21 Kasım 2006 Salı

FIRIN POŞETİNDE SEBZE ve TAVUK

Daha önce fırın poşetinde tavuk tarifi vermiştim, altta ki küçük resimde ki nar gibi kızarmış olan tavuk o tarifin resmi.
Bu sefer acelem vardı tavuğun kızarmasını bekleyemedim.
Yine de tavuğumuz gayet iyi pişmişti.
Hele sebzeler nefis olmuştu, hepsini poşete çiğ olarak yerleştirdim,1 çay bardağı su ekledim ve gayet sağlıklı bir şekilde pişti.
Tavuğu hiç su eklemeden kendi suyuyla pişirdim, hiç kurumadan pişti.
Eğer tavuğunuzun nar gibi kızarmasını istiyorsanız, kendi suyunu çektikten sonra biraz daha fırında tutun.
Sebze olarak ne isterseniz kullanabilirsiniz.
Ben kereviz, patates, havuç, mantar, arpacık soğan, sarımsak, brüksel lahanası, çarliston biber ve domates kullandım.
"Afiyetle Kalın"


FIRIN POŞETİNDE SEBZE ve TAVUK;
Malzemeler;

1 adet bütün tavuk,
2 adet orta boy kereviz,
2 adet orta boy patates,
2 adet havuç,
3 adet çarliston biber,
10-15 adet küçük boy mantar,
10-15 adet arpacık soğan,
10-15 adet brüksel lahanası,
3 diş sarımsak,
3 adet küçük boy domates,
tuz,arzuya göre baharat, 2 adet fırın poşeti,
2 yemek kaşığı sıvı yağ.

TARİFİ;
Bütün olarak tavuğu temizleyip, yıkayın.
Fırın poşetinin içine yerleştirin.
Tavuğa tat vermesi için poşete bir kaç parça sebze ekleyebilirsiniz.
Tuzunu serpin ve poşetin ağzını bağlayın.


Sebzeleri ayıklayıp, yıkayın.
Kereviz, patates ve havucu istediğiniz boyda kesin.
Ufak sebzeleri olduğu gibi bırakın.
Tuz ve sıvıyağını ekleyin.
Sebzeleri fırın poşetine yerleştirin.
İçine 1 çay bardağı su ekleyip, poşetin ağzını klipsiyle iyice bağlayın.


Tavuk ve sebze poşetini yan yana tepsiye yerleştirin.
Poşetlerin üzerini bir kaç yerinden bıçakla delin.
Önceden ısıtılmış fırında, tavuk kızarana kadar pişiriyoruz.


Sebzeler daha çabuk piştiği için tavuktan 15-20 dakika önce fırından çıkarın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...