29 Nisan 2008 Salı

SARAYDAKİ MÜCEVHER TEKRAR BAŞLIYOR!

Muhterem'le Afiyetle

Yaşasın!
Sonunda tekrarını versinler diye sabırsızlıkla beklediğim Saraydaki Mücevher dizisi bugün 1.bölümü ile tekrar başlıyor.
Daha önce dizinin başlangıcı okulların ara tatile girdiği Ocak ayına gelmişti.
Kızım ilk bölümlerini "bunu mu izliyeceğiz?" diye diye bana seyrettirmemişti.
Okullar açılınca ben hiç bir bölümünü kaçırmadan izlemeye çalıştım ama yine de eski saati olan 13.30 çoğu zaman dışarda olan işlerimi gördüğüm,misafir geldiği yada gittiğim saate denk geliyordu.
Dizinin tekrarını sabah 5.30'da bile seyrettiğim oluyordu : )
Şimdi benim için mükemmel bir saatte, cuma hariç hafta içi hergün saat 18.00'da tekrar başlıyor.





Diziyi niye izlemelisiniz;
Bu dizi yemek blogları ve yemek yapmayı sevenler için bir hazine.
Yemek yapım aşamaları, küçük tüyolar, faydalı bilgiler, püf noktaları ve hangi sebze-meyvanın veya baharatın neye iyi geldiği ve faydaları mutfak bölümünde çalışanları eğitirken öyle güzel anlatılıyor ki, eminim dizinin ve başrol oyuncusu Cangema'nın müptelası olacaksınız.
Mutfak bölümünde çalışanların damaklarında ki hassasiyete şaşıracaksınız.
Yemeği sadece tadarak, içindeki malzemeleri, neden ve nasıl yapıldığını en ince ayrıntısına kadar sıralayabiliyorlar.
 

Dizinin kostümleride çok başarılı, kraliyet ailesinin ihtişamlı giysileri, çalışanların mevkilerine uygun kıyafetleri, hepsi çok güzel.
Keşke Osmanlı Devletinin muhteşem mutfağını gösteren böyle bir dizi bizde de çekilse.
Entrikada bizimkilerinde onlardan aşağı kaldığını sanmıyorum : )
Nedense! bizim yapımcıların ilgisini en çok "Harem" bölümü çekiyor.

dizi sahnesi

SARAYDAKİ MÜCEVHER;
Saray ihtişamının gölgesinde, entrikalarla örülü hayatların iç içe geçmiş hikayesi, bir ailenin kaderini önce mahveder, sonra tamir edip bir mücevhere dönüştürür…
1480’lerde Kore’de geçen 54 bölümlük dizinin öyküsü Chunsoo adlı bir saray muhafızıyla (Cangema'nın babası), saray mutfağının genç ve başarılı aşçılarından Lady Park’ın (Cangema'nın annesi) yollarının kesişmesiyle başlıyor…
Kral daha önce tahtan indirilen kraliçenin zehirle öldürülmesine karar vermiştir.
Bu görevi gerçekleştirecek olan muhafız Chunsoo’dur.
Ancak kraliçe zehri kendi elleriyle içer ve prens olan oğlunun bir gün büyüyüp kral olacağını ve intikamını alacağını söyler.
Öte yandan Lady Park, baş kahya Choi’nin yeğeninin ana kraliçenin yemeğine zararlı maddeler koyduğunu görerek, durumu mutfak müdiresine açıklar.
Baş kahya ve diğer yetkililer bir bahaneyle Lady Park’ı suçlayıp, zehirler.
Ama genç kadının yakın arkadaşı, panzehirini bularak, onu kurtarır.


Dizinin baş kahramanı Cangema hakkında bilgi verecek olursam;
Cangema'nın muazzam bir azmi ve sabrı var.
Sarayda mutfakta çalışanların arasında ki ünvan-makam kavgası, entrikalar, hiç eksik olmuyor.
Ama kızımız Cangema işini en iyi şekilde yapmaya çalışıyor.
Bu arada saraydaki mutfakta eğitime henüz 5 yaşındayken başlıyor.
İlk bölümlerde onu 5 yaşında ki haliyle izleyeceğiz.
Tabi kötü kalpliler onun yakasını bırakmıyor ve Cangema'yı vatan haini bile ilan ediyorlar.
Daha fazla dayanamayan Cangema saraydan ayrılıp, tıp eğitimi alıyor ve saraya önce hemşire, sonra da ilk kadın hekim olarak tekrar geri dönüyor.

Sraaydaki mücevher

Dizi hakkında kısacık bilgi;
Dae Jang Geum, Güney Kore TV kanalı MBC tarafından yapılmış 2003 TV serisidir.
Türkiye'de, 14 Ocak 2008'de Saraydaki Mücevher adıyla TRT 1'de yayınlanmaya başlamıştır.
Joseon Hanedanı'nın Vakayiname'sinde betimlenen tarihi figür gevşekçe temel alınarak oluşturulan hikaye, Kore'nin Joseon Hanedanı'nın ilk bayan saray hekimi Jang-geum'nın (okunuşu: Cangema, oynayan: Lee Young-ae) üzerine odaklanır.
Ana tema, Jang-geum'nın sebatı olmakla beraber geleneksel Kore kültürünün özellikle de Kore saray mutfağının ve tıbbının betimlemesidir.
Bu bilgi; Wikipedia'dan alınmıştır.

cangema  
"İyi seyirler"
 

14 yorum:

  1. muhteremcim valla bende izliyordum..trt 1 de veriyorlar dimi...

    çok güzel..kızım bile seyrediyor....

    tekrarına çok sevindim....

    YanıtlaSil
  2. Muhteremcim ne güzel anlatmışsın dizinin ayrıntılarını :)) Hiç izlemedim ama güzele benziyor bu dizi :))
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  3. hayatım ben bu diziyi hiç izlemedim ama sık sık kanal gezerken rastladım.belki de onlar tekrar bölümüydü bilemiyorum ama seni mutlu eden birşeyi bulduğuna sevindim.zamanım olursa bende izlerim...iyi seyirler canım

    YanıtlaSil
  4. Adsız23:17

    iyi ki yeniden başladı...
    muhteşem bi dizi:D
    cuma günleri saat 5.20 de çıkıyo bende önce cıkmıyo sanıyodum bi baktım baslıyo cok sevinmiştim:)

    YanıtlaSil
  5. Adsız19:15

    bence harika bi dizi.çok hoşuma gidiyor.amagene son bölümlerine geldi.gene tekrarlarını vermeye başlasalar süper olurrr

    YanıtlaSil
  6. Adsız18:11

    hayatımda bu kadar güzel bir dizi izlemedim her izlediğimde bir sonraki bölümünü merakla bekliyorum son bölümüde harikaydı ama 70 bölüme kadar devam ediyordu ama kısa sürmesine ramen çok güzel bir film olmuş yapımcı oyuncuları canı gönülden kutluyorum inşallah okullar açılınca olur

    YanıtlaSil
  7. Adsız14:12

    bu film bitti ve ben en son bölümünü kaçırdım şimdi yerine düşlerimin prensi diye bir kore filmi var ben bu filmin yeniden başlamasını isterim çok güzel bir film

    YanıtlaSil
  8. Adsız14:44

    dae jang geum benim en sevdiğim karakter. tekrarını

    YanıtlaSil
  9. Tanıtımınıza bayıldım Cangemanın kızını ararken sizin bloga şutlandım :D emeğinize sağlık bir pastasever olarak da diyorum kii harika bi yer burasıı ;)

    YanıtlaSil
  10. Saraydaki mücevhere bayılan biri olarak cangemanın kızını ararken blogunuza rastladım :) Bir pastasever de olarak diyorum ki çok güzel bir yer burası :) emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Adsız18:02

    Tv4 de yeniden basladi cok guzel evt.yeniden izlemek isterseniz saat 15:00 de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber verdiğiniz için teşekkür ederim, fırsat bulduğum anda tekrar seyredeceğim.

      Sil
  12. Adsız00:31

    Simdi veriliyomu acaba tv de tekrar bolumleri bilgisi olan var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki bilmiyorum, bende tekrar başlamasını ve tekrar seyretmeyi çok isterdim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...