24 Nisan 2009 Cuma

KURUTULMUŞ TAZE FASULYE

YE # 44 YÖRESEL YEMEKLER= KURUTULMUŞ TAZE FASULYE
Bu ayın yemek etkinliğinin konusu; Yöresel Yemekler.
Etkinliğimizin ev sahibi; "Mine Mutfakta" blogunun sahibi olan, arkadaşımız Mine.
Kolay gelsin dileklerimi iletip, konuya geçiyorum.
Ben Kastamonu'luyum.
Bizim oralarda en çok hamur işi yapılır, çeşit çeşit otlar ve sebzelerde çok rağbet görür.
Ben yöreme ait bildiğim tarifleri daha önce yapıp yayınladığım için bu etkinlikte ne yapacağıma birden karar veremedim.
Sağolsun halam bu tarifte gördüğünüz kurutulmuş fasulyeleri göndermişti, bende değerlendireyim dedim.
Taze fasulyeyi yazın güneşte kurutup, kışın pişirmek bizim oralarda sık sık yapılır.
Çocukluğumda rahmetli ananem sık sık gönderirdi, kurutulmuş fasulyenin kendine has bir kokusu vardır, o kokuyu duydukça hep ananeciğim aklıma gelir.
Şimdi de sağolsun halam her yıl gönderiyor.
Diğer Yöresel yemek tariflerim için, bakınız; YÖRESEL YEMEKLER
"Afiyetle Kalın"

 


DOMATESLİ, KURUTULMUŞ TAZE FASULYE;
Malzemeler;
Yarım kilo kurutulmuş taze fasulye,
4 adet büyük boy domates,
1 adet büyük boy kuru soğan,
1 çay bardağı zeytinyağı,
Tuz.
Yapılışı;
Kurutulmuş taze fasulyeleri kaynayan suyun içine atarak 9-10 dakika haşlayıp, süzün.
Soğanı küçük doğrayıp, zeytinyağında biraz kavurun.
Domateslerin kabuklarını soyup, doğrayın ve soğanlarla birlikte kavurun.
Haşladığınız taze fasulyeyi de ekleyip, üzerine tuzunu ve 2 su bardağı suyunu ekleyin.
Fasulyeler pişinceye kadar kısık ateşte pişirin.
"Afiyet Olsun"

9 yorum:

  1. Ben çok severim kurutulmuş fasulyeyi.Ellerine sağlıkkk canımm

    YanıtlaSil
  2. kurutulmuş fasülye yemegi pek güzel ve degişik..elinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. pembetatlar.blogspot.com21:51

    Merhabalar....
    Küçükken annem yapardı ve hala anneme gidince yapıyor:))
    Çok severim elerinize sağlık...
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim.
    Ben hic deneemedim daha önce.Güzelgörünüyor.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  5. ne degisikmisssssssssssss ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  6. benimde var fasulyem..aynı böyle...

    bende onu bu şekilde yapayım bari..

    ellerine sağlık...

    nefis görünüyor...birde biz bunu yufka ile dürüm yapıp yeriz.nasıl güzel gider yoğurtla..

    öpüyorum seni canım...

    YanıtlaSil
  7. Canım en sevdiğim yemeklerdendir kurutulmuş fasulye, yalnız biz kıymalısını yapıyoruz, ama bu haliyle de çok leziz görünüyor, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. gülşah14:58

    yarım kg kasulyenin kurutulmuş halimi,yoksa taze halimi yarım kg. olacak,kuru hali oldukça çok oluyorda kafam karıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülşah,
      Fasulyenin kuru hali ile ölçü verdim fakat bu ölçü 4 kişiliktir, eğer fazla geliyorsa yarısını kullanabilirsin.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...