9 Şubat 2010 Salı

ZARGANA ŞİŞ

şişte zargana balığıZargana balığı görüntü olarak kafası hariç, hamsiye benziyor.
En ilginç tarafıda fosforlu yeşil renginde kılçıklarının olması.
Bazen boyu 1 metreye yaklaşıyormuş.
Balıkçı da zarganayı gördükten sonra aklıma ilk önce şiş yapmak geldi.
Her zaman ki gibi ben pişirdim, eşim yedi : )
"Afiyetle Kalın"
zargana balığı resmiZargana balığını balıkçı da temizletebilirsiniz.
Sizin isteğinize bağlı olarak kafasını bırakıyorlar yada koparıyorlar.

zargana şiş nasıl yapılır?ZARGANA ŞİŞ;
Malzemeler;
Yarım kilo zargana balığı,
Yarım kilo arpacık soğan,
Tuz, zeytinyağı,
1 paket çöp şiş.
ZARGANA ŞİŞ TARİFİ;
Zargana balığını balıkçınıza temizletin.
Akan suyun altında iç kısmını iyice yıkayın.
Elinize gelebilecek boyda ki kılçıklarını temizleyin.
4-5 santim boyunda kesin.
Tuzunu serpin ve karıştırın.
Arpacık soğanların kabuklarını soyun ve yıkayın.
Çöp şişe bir balık, bir arpacık soğan olarak dizin.
Teflon tavanın dibine biraz zeytinyağı dökün ve önlü arkalı şişleri pişirin.
Bol yeşillik ve roka ile sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık harika olmuş
    görüntü her zamanki gibi süper koca
    man öptüm...

    YanıtlaSil
  2. hic yemedigim bir balik turu eminimki cok lezzetlidir ellerine saglik .

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş görüntüsü var harika duruyorlar balığı çok severim bayıldım şiş olayına çok şık da duruyorlar

    YanıtlaSil
  4. benim balıkla pek aram yok ama bu balıga bayıldım ablacıgım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  5. Zargana balığına bayılırım.Hiç şiş yapmadım,hemen deniyecem.Ben mısır unu ile kızartırım.Ellerine sağlık.Sevgi ve saygılarrrr.

    YanıtlaSil
  6. Sunum her zamanki gibi muhteşem canım ellerine sağlık eşinede sizede afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  7. Balık sevenler için çok güzel.
    Ellerine sağlık, eşine afiyet olsun canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ilginc bir goruntu:) Ellerine saglik. Hic yemedim daha once, ama bir balik sever olarak eminim tadi guzeldir!

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık ablam benim...

    *****
    bu ay YE ETKİNLİKLERİ'nin ev sahipliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime senide mutlaka bekliyorum....

    YanıtlaSil
  10. Ellerıne sağlık balık dedımı akan sular duru ben de..
    Zargara balıgı da lezzetli oluyor..

    YanıtlaSil
  11. balık olsunda ne olursa olsun bayılırız balığa, ne demişler denizden babam çıksa yerim diye ellerine sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  12. Muhteremcim harika bir görüntü:)süper olmuş canım,ama ben bu balığı tutamıyorum :))eşim pişmişinden biraz ayıklıyor öyle yiyebiliyorum:)sayfanı gösterdim :)
    senin balığı,çok beğendik:)hafta sonu bulabilirsek ,deneyeceğiz.
    Ellerine sağlık canım.kocaman öpüyorum..

    YanıtlaSil
  13. Selam cok ilginc bir balik.Hic yemedim cok güzel görünüyor. Eminim tadida cok güzeldir, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Balık anavarı olarak ilk defa duyuyorum bu balığı çok değişikmiş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...