12 Ağustos 2010 Perşembe

HÜNKAR BEĞENDİ

Hünkar beğendi, közlenmiş patlıcan ile beşamel sosun bir araya gelmesinden oluşuyor.
Tabii üzerine yerleştirilen parça eti unutmamak lazım.
Patlıcanı közledikten sonra beğendinin pürüzsüz olmasını istiyorsanız, patlıcanı robotta parçalayın.
Hünkar beğendi, Ramazan'da iftar davetleri için kullanabileceğiniz tam bir ziyafet yemeği.
Tarifi, Lezzet dergisinin Kasım 2009 eki "Bayram Yemekleri" kitapçığından aldım.
"Afiyetle Kalın"

HÜNKAR BEĞENDİ;
Malzemeler;
500 gram dana kuşbaşı,
2 adet soğan,
2 adet domates,
1 tatlı kaşığı biber salçası,
Yarım çay kaşığı tarçın (ben kullanmadım)
1 çay bardağı sıcak su,
Zeytinyağı,
Karabiber,
Beğendi için;
4 adet patlıcan,
3 yemek kaşığı un,
3 yemek kaşığı tereyağı,
2 su bardağı süt,
50 gram kaşar peyniri,
Tuz.
Servis için;
Közlenmiş sivri biber ve domates.
TARİFİ;
Kuşbaşı eti, tencerede yüksek ısıda kavurun.
Üzerine sıcak su ilave edip, yumuşayıncaya kadar pişirin.
Et yumuşayınca 1 küçük çay bardağı zeyitinyağı ilave edin.
Domatesleri ve soğanı küp küp doğrayın ve etle birlikte kavurun.
En son biber salçasını ekleyip, salçanın çiğ kokusu gidene kadar kavurun.
Beğendiyi yapmak için;
Patlıcanı yıkayıp, çatalla her yerinden delin.
Ocakta közleyip, sıcakken kabuklarını soyun.
Közlenen patlıcanları mutfak robotu yada bıçakla püre haline getirin.
Tereyeğını eritip, unu kavurun, sıcak sütü ekleyip, pütürsüz olucaya kadar gerekirse el blenderi ile iyice karıştırın.
Beşamel sosa patlıcan püresini ve tuzunu ilave edip, karıştırın.
Beğendiyi servis tabağına yerleştirin.
Üzerine pişirdiğiniz eti, sosu ile birlikte yerleştirin.
Közlenmiş sivri biber ve domates ile birlikte servis yapın.
"Afiyet Olsun"

16 yorum:

  1. Süper bir görüntüsü var ellerinize,emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Dün ben de bunu yaptim, ellerine saglik, cok güzel görnüyor. Macaristandan Selam ve Hayirli Ramazanlar! Elif

    YanıtlaSil
  3. canım inanılmaz severim
    akşama ne yapsam diye düşünüyordum evet bu akşam bunu yapayım ellerine sağlık tatlım
    hayırlı iftarlar

    YanıtlaSil
  4. Muhterem Hanım;
    ellerinize sağlık.. hakkını vermişsiniz beğendinin.. Kesinlikle harika bir davet yemeği..
    ellerinize sağlık diyorum..
    hoş sohbetli bol bereketli iftarlar dilerim..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Muhterem hanım dün dedimya sizden bekliyoruz tarifler diye bugün hemen koymuşsunuz bunu inanın yapıştım ekrana ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. hünkar beğendi,berna da beğendi.harika görünüyor canım beğenilmeycek gibi değilki.ellerine sağlık.hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. muhterem abla çok güzel görünüyr.ve ben gerçekten bayılırım bu lezzete.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. hünkar beğendiyi çok severim.

    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. Ben hazır közlenmiş patlıcanla 10 dakikada hazırlıyorum tembel işi :) En sevdiğimlezzettir. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Bende çok severim elinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle harika bir lezzet nefis olmuş ellerinize sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık tablo gibi bir görüntü

    YanıtlaSil
  14. çok iştah açıcı görünüyor..ellerine sağlık canım..sevgiler,hayırlı ramamzanlar

    YanıtlaSil
  15. Adsız15:41

    et kendi suyunu salıp çekmedenmi su ekleyip pişiricez?
    birde közleme patlıcan kabuğunu soyunca kararıyor,önlemek için limon sıkıncada limonlu tat geliyor köz ğatlıcanın kararmaması için ne yapmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifte eti kavurun derken suyunu salıp, çekmesini kastediyorum.
      Elbette önce suyunu salmalı, sonra suyunu çekmeli, daha sonra sıcak su ekleyerek yumuşayıncaya kadar pişirmelisiniz.
      Köz patlıcanın kararmaması için limon hep önerilir ama dediğiniz gibi yerken limonun ekşimsi tadı hissediliyor.
      Ben ali nazik yapacağım zaman patlıcanı közleyip, kabuğunu soyduktan, doğradıktan hemen sonra yoğurtla karıştırıyorum, bu şekilde hava ile temas etmediği için kararmıyor.
      Hünkar beğendide de beğendinin beşamel sosunu hazırlayıp, hemen közlenmiş patlıcanı içine karıştırıyorum.
      Salata yapacaksanız ne yazık ki limon sıkmaktan başka çare yok.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...