7 Ekim 2010 Perşembe

BAKLAVA YUFKASI İLE MAKARNALI BÖREK

Muhterem'le AfiyetleHazır baklava yufkaları ile bugüne kadar hep tatlı yaptım.
Börek her zaman aklımda ama yapmak için bir fırsat olmadı.
Salı akşamı çaya misafirlerim vardı, bende börek çeşitlerinin yanı sıra hazır baklava yufkasından "Büzme Baklava" yaptım.
BİM'in baklava yufkasını kullanıyorum ve ne yazık ki küçük paketlerde yufka satmıyorlar.
Mecburen 800 gramlık paketlerden aldım.
O akşam tatlı için birazını kullandım ama paketin yarısından fazlası duruyordu.
Dün, uzun zamandır denemek istediğim, hazır baklava yufkası ile börek yapmaya karar verdim.
İlk önce yapımı daha pratik olan Müge'nin Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek tarifini denedim.
Açıkçası umduğumdan daha lezzetli ve pratik bir tarif.
Teflon tavada hazırlanan, şipşak börek hızında nefis bir tat.
Yufka halen bitmedi, geri kalanı ile tepside peynirli börek yapacağım.
"Afiyetle Kalın"



Konu ile ilgili diğer tariflerim;

Yalancı Su Böreği (Makarnalı Börek) (Klasik Yufkadan)

Hazır Baklava Yufkası İle Yapılan Tarifler

BAKLAVA YUFKASI İLE MAKARNALI BÖREK;
Malzemeler; (1 adet börek için)
3 adet baklava yufkası
1 su bardağı fiyonk makarna,
1 çay bardağı ufalanmış beyaz peynir,
5-6 dal maydanoz,
1 tatlı kaşığı tereyağ,
3 yemek kaşığı süt,
Kızartmak için;
2-3 kaşık sıvı yağ.

TARİFİ;
Makarnayı tuzlu suda haşlayıp, süzün.
İçine tereyağ, süt, peynir ve ince doğranmış maydanozu ekleyip, karıştırın.
Teflon tavanın içine 2-3 kaşık sıvıyağ ekleyin.
3 adet baklava yufkasını arasına bir şey sürmeden, kenarları dışarıda olacak şekilde tavanın içine serin.
Hazırladığınız iç malzemesini yufkanın içine yerleştirin.
Yufkanın kenarlarını içe doğru katlayarak kapatın.
Yufkanın üzerine biraz su ile karıştırılmış sıvı yağ sürün.
Kısık ısıda alt üst yaparak kızartın.
Not;
Yufkası nişastalı olduğu için çok çabuk kızarıyor, tavayı sürekli kontrol edin.
"Afiyet Olsun"

12 yorum:

  1. Muhteremciğim süper güzel ve pratik bir tarif olmuş nefis gözüküyor ellerine sağlık canım.Listeme aldım.çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik, su saat oldu hala ogle yemegi yiyemedim, bu boregi gorunce de daha bi acikti simdi.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık görüntü süper,tadı da öyledir kesin .

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık nefis görünüyor.bu yufkalara bayılıyorum ben.birde bimin baklava yufkalarının pek iyi sınuç vermediğini duymuştum.nasıl sen memnun kaldınmı.ona göre bende alıyım.sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor,çok severim...
    Sevgi ve selam ile

    YanıtlaSil
  6. Muhterem ablacım hem çok pratik hem de leziz bir börek olmuş..Geçenlerde annem bir paket baklava yufkası almıştı. Bir kısmıyla mutlaka deneyeceğim bu böreği:).
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle..
    aslı

    YanıtlaSil
  7. canım ablacığımm ellerin dert görmesiinnn:))
    dün sebzeli makarnanı yaptım fırında olan hani:) biraz değişiklik uygulafımm ama çok güzel oldu ablacığımm:))
    ellerin dert görmesinn:))

    YanıtlaSil
  8. sunum güzel görüntü güzel ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık,ben bikere yaptım ama tutturamadım makarasını fazla koydum galiba sizin bu tarifi denemek istiyorum izninizle :) sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Umutlu hayat'a;
    Sevgili Berna,
    Bim'in yufkalarını 2 yıldır kullanıyorum, sadece 1 kere beni hayal kırıklığına uğrattı.
    Genel olarak yufkaları ve fiyatı çok iyi oluyor.
    Bence tek kusuru düşük gramajda olmaması.
    Her seferinde 40 yapraklık 800 gramını almak ve geri kalan yufkayı başka şeylerde değerlendirmem dışında bir sorunum yok.
    Kalp Kurabiye'ye;
    Sevgili Deniz,
    Sebzeli fırın makarnayı beğenip, denemene çok sevindim, eminim çok güzel yapmışsındır, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Adsız10:01

    makarnasız yapsam olıur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Elbette makarnasız olur, onun yerine kavrulmuş kıymalı, ıspanaklı veya peynirli yapabilirsiniz.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...