4 Ekim 2010 Pazartesi

ÇİKOLATALI TARTÖLET

Uzun zamandır tart yada tartölet hazırlamamıştım.
Geçen hafta köyden gelen mürdüm erikleri ile "mürdüm erikli, bademli tart" hazırladım.
Hızımı alamayıp, uzun zamandır denemek istediğim çikolatalı tartölet yaptım.
Tartöletleri aynı şekilde değilde hepsini farklı farklı süsledim.
En çok soyulmuş bademle papatya yaptığım tartöletin görüntüsü hoşuma gitti.
Diğerlerinde dekoratif çikolata ve kiraz konservesi kullandım.
Çikolata bölümünü 80 gramlık çikolatayı, 100 gram kremada eriterek hazırladım.
Açıkçası çikolatanın krema ile birleşimi muhteşem oluyormuş, tadı nefisti.
"Afiyetle Kalın"

Diğer tartölet tariflerimi görmek için, bakınız;

Vişneli Tartölet

Kivili Güllü Tartölet

Çilekli Tartölet

ÇİKOLATALI TARTÖLET;
Not; Malzemeler 6 adet içindir.
Malzemeler;
Tartölet hamuru için;
125 gram oda sıcaklığında margarin,
1 kahve fincanı pudra şekeri,
1 adet yumurta,
Tepeleme dolu 2 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
İçi için;
80 gramlık 1 tablet çikolata,
100 gram krema,
Süslemek için;
Dekoratif çikolata,
Badem, toz Antep fıstığı, Kiraz konservesi, nane yaprakları.

TARİFİ;
Tartölet hamuru malzemelerini yoğurun.
Hamuru 6 eşit parçaya ayırıp, yuvarlayın.
Merdane ile kalıbın büyüklüğüne göre açın.
Tartölet kalıplarını margarin ile yağlayın.
İçine açtığınız hamurları yerleştirin.
Parmaklarınızla hamurun kalıbın her tarafını kaplamasını sağlayın.
Çatalla hamurun üzerine delikler açın.
Önceden ısıtılmış, orta hararetteki fırında tartölet hamurlarını pişirin.
Pişen hamurları biraz soğuduktan sonra tartölet kalıplarından çıkarın.
100 gram kremayı (1 küçük kutu kremanın yarısı) kaynatmadan ısıtın.
İçine tablet çikolatayı atın ve eriyinceye kadar karıştırın.
Tartöletlerin içine kremalı çikolataları paylaştırın.
Çikolatalı için soğumasını bekleyip, istediğiniz gibi süsleyin.
Ben süslemek için evdeki istiridye ve midye görünümlü çikolataları, kiraz konservesi, nane yaprakları kullandım.
Papatya yapmak için; toz Antep fıstığı ile çimenini ve sapını hazırlayın, 5-6 dakika haşlayarak soyduğunuz bademlerle çiçeğini oluşturun, çiçeğin tam ortasına limondan kestiğiniz minik bir parçayı yerleştirerek papatya yapabilirsiniz.
"Afiyet Olsun"

22 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık. Süslemelerine de bayıldım.İyi haftalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık ablacığım,çok cici olmuşlar..Hepsi de birbirinden cici,afiyet olsun..Mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  3. Bende en cok papatyaliyi begendim ama hepsi guzel. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. tartöletler çok lezzetli görünüyor, zaten çikolata ve krema ikilisi nefis bir tat, papatya süslemesini ben de bir pastada görmüştüm, çok şık oluyor:)
    ellerine sağlık,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ablacımm ellerine sağlık ne kadar neşeli ve de keyifli tartöletler böyle gözüm gönlüm açıldı hani:)

    YanıtlaSil
  6. bayıldım hariKA,ELLERİNİZE SAĞLIK,SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  7. Önce göze sonra miğdeye hitap ediyor nefiss olmuş ellerinize sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. hepsini beğendim ellerine sağlık canım.hepsinide alıyor yerine kucak dolusu sevgiler bırakıyorum.güzel bir hafta senin olsun.öptüm.

    YanıtlaSil
  9. Hepsi de nefis görünüyorlar,ellerine sağlık...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. hepsi birbirinden nefis görünüyor canım. ama favorim tabiki papatyalı olan:)))

    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  12. tatlım ellerine sağlık şahane olmuş bir tanede ben alsam kaldı mı bana :))

    YanıtlaSil
  13. Muhteşem görünüyorlar ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Muhteşem görünüyor ben de çiçek şeklinde süslediğinizi daha çok beğendim :) Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Canım arkadaşım ellerine sağlık tam benlik bol çikolatalı harika tartölet
    ler:))Sizlere afiyet olsun bende re
    simle yetineyim öpüyorum...

    YanıtlaSil
  16. Ablacığım harika ya maşallah tablo gibi ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. muhteremcim ellerine sağlık nefis görünüyor her biri.

    YanıtlaSil
  18. bugün ben de dolapta kalıplarımı görünce yapsam mı acaba dedim. sonra vazgeçtim yaparsam hepsini yerim diye. ama yapıcam yani:)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. görüntüler harika.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  21. Ellerine saglik kim hayir derki bu nefis tartöletlere enfes olmus

    YanıtlaSil
  22. dedigin gibi papatyalar cok güzel olmus

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...