27 Ekim 2010 Çarşamba

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN PEYNİRLİ BÖREK

Muhteremle afiyetleSonunda baklava yufkası ile içime sinen bir börek yaptım.
Daha önce bir kere deneyip, hayal kırıklığına uğradığım böreği bu sefer paketin üzerinde ki tarife göre hazırladım ve çok memnun kaldım.
İlk yaptığımda yufkalara sadece sıvı yağ sürmüştüm ama yeterli olmamış demek ki çok çıtır çıtır olmuştu.
Bu sefer paketin üzerindeki tarifte verilen sosu kullandım, çok güzel oldu.

800 gramlık 1 paket baklava yufkasının içinde 40 adet yufka oluyor.
Bu sayı, baklava yapacaksanız tam geliyor ama büzme baklava yada kadayıflı sarma gibi çok az yufka kullanılan tatlıları hazırladığınız zaman elinizde çok sayıda yufka kalıyor.
Bu börek ile biraz tatlı, birazda börek hazırlayarak 1 paketten 2 tarif çıkarabilirsiniz.
Pazartesi günü kahvaltıya gelen misafirlerime 1 paket yufka ile hem börek hemde tatlı hazırladım.
Kahvaltıya ait resimler 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN PEYNİRLİ BÖREK;
Malzemeler;
1 paket hazır baklava yufkası,
Sosu için;
2 yumurta,
2 su bardağı süt,
2 çay bardağı sıvı yağ,
1 çay kaşığı kabartma tozu,
İçi için;
1 kalıp beyaz peynir,
Yarım demet maydanoz,
Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı,
Çörek otu.


BAKLAVA YUFKASINDAN PEYNİRLİ BÖREK TARİFİ;
Yumurta, süt, sıvı yağ, kabartma tozunu karıştırıp, yufkalara sürülecek olan sosu hazırlayın.


Yufkanın 1 tanesini serin, üzerine hiç bir şey sürmeyin.
İkinci yufkayı serin ve üzerine hazırladığımız sostan sürün.
Bu şekilde 5 adet yufkaya sos sürerek üst üste dizin.
Not;
Kolay sarılması için 1. yufkanın sosla ıslanmaması gerekiyor, diğer yufkalara sos sürdüğünüz zaman 1. yufkanın ıslanmaması için yufkaları fazla bekletmeden hemen sarmak gerekiyor.


Peyniri ufalayın, maydanozu doğrayıp iç malzemenizi hazırlayın.
Sos sürüp, üst üste dizdiğiniz yufkaların üzerine peynirli harçtan yerleştirin.
Not;
Peynirli harcı, yufkanın sadece bir tarafına değil, böreğin sağlam durması için her tarafına eşit bir şekilde yerleştirin.
Yufkayı rulo yaparak sarın.


Yufkaları parmak uzunluğunda kesin.
Keseceğiniz yer, yufkanın paket içindeki katlama yerlerine denk geldiği için belli oluyor.
Not;
Bu şekilde hazırlanan 1 rulodan 4 adet börek çıkıyor.
Ben 25 yufkayı beşer beşer sararak 20 börek elde ettim.
Diğer yufkalarıda bu şekilde sarıp, hazırlayın.
Yağlanmış, yada yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine börekleri yerleştirin.


Çırptığınız yumurta sarısını böreklerin üzerine sürün, çörekotu serpin.
Önceden ısıttığınız orta hararette ki fırında kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

37 yorum:

  1. canım ellerine sağlık süper görünüyor çıtır çıtır börekler

    YanıtlaSil
  2. coook guzel gorunuyor ellerine saglik. Canim istedi simdi ama.

    YanıtlaSil
  3. Canım çok sık yaparım hem pratik hem leziz ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. baklava yufkalı böreklere bayılşıyorum.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık sevgili Muhterem.

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı günler, çok güzel, leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. ablacım eline sağlık, ben de bir cesaret alıp deneyeceğim artık. O kadar güzel görünüyor ki baklava yufkasıyla yapılan börek, sanki el açması gibi. eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. Pek güzel görünüyorlar canım. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. bu böreklere hayran kaldım..ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  11. Üfff,citir citir olmuslar ellerine saglik cnm.Hemen hazir yufka almak lazim :)

    Selamlarimla.

    YanıtlaSil
  12. Muhterem cim harika olmus elelrine saglik.
    Sefa

    YanıtlaSil
  13. aslında bende eskiden denemiştim.ama ilk sıcağı gidince sanki sönmüşlerdi..öyle hatırlıyorum..tatlıdada böyle birşeyler olmuştu...ilk çıtırı gidince yumuşuyordu..sendede böyle şeyler oldumu hiç?olmaması için bir önerin var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Saliha,
      Benim yaptıklarımda sönme olmadı.
      Sanırım bu daha çok sarılan yufkaların sayısı ve içi için kullandığımız malzemenin destek olup olmamasına bağlı.

      Sil
  14. sevgili muhterem ablam ellerine sağlık.oldukça lezzetli görünüyor.güzel bir gün diliyorum sana.sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ayrıntılı anlatmanız çok hoş , teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. ablacımm ellerine sağlık içine sinmesi çok önemli gerçekten:))
    biizm buralarda ki bilirsin kastamonulular çok iyi yufkacıdır hep 1 kg lik paketler satılıyor 60 yaprak oluyor ben 3 bazen 4 tarif çıkarıyorum:) değişiyor yanii:))

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten nefiss bir lezzet...Ellerine sağlık canım...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Muhteremcim merhabalar,
    Tariflerinden herbiri birinden harika.
    Seni zevkle ve ilgiyle takip ediyorum.
    Hazır baklavalık yufkalardan 2-3 kez börek yapmıştım. Ama çok oldu.
    Senin tariflerine göre tatlı, börek yapmayı deneyeceğim. Hangi markayı tavsiye ediyorsun?
    İlgine şimdiden teşekkürler ve sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Pırıl,
      Güzel sözlerin için teşekkür ederim.
      Ben hazır baklavalık yufkayı genellikle Bim'den alıyorum.
      800 gramlık paketlerde satıyorlar, içinde 40 yaprak var.

      Sil
  19. Merhabalar, ellerinize saglik cok guzel gorunuyor, yarin deneyecegim kesinlikle:) sormak istedigim su ki ; bir paketin hepsini borek olarak bu sekilde sarsam derin dondurucuda muhafaza edebilir miyim ki:s pismis ya da cig olarak.. Denediniz mi hic?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşe,
      Ben hazır baklava yufkası ile börek yaptığım zaman hemen pişirdim.
      Çiğ yada pişmiş olarak hiç dondurucuda saklamadım.
      Seni yanıltmak istemem fakat yufka çok narin olduğu için hem çiğ, hemde pişmiş olarak dondurucuda durabileceğini sanmıyorum.
      Çiğ hali sosla ıslandığı için çok narin oluyor, pişmiş halide milföy gibi çıtır çıtır olduğu için pek umutlu değilim.
      Fakat yaptıklarından birer tane hem çiğ, hemde pişmiş olarak dondurucuya atıp, sonra pişirip, sonucu bizimle de paylaşırsan sevinirim.

      Sil
  20. Tekrar merhabalar:) denedim boreginiz harika oldu, papatesli yaptim eminim peynirli de cok guzeldir, paketimin yarisi duruyor deneyecegim bayatlamadan. Derin dondurucuta atmayi denedim, cigini unuttum ama pismisini attim, o citirlik kalmadi ama yumusak katli bir borek oldu:) acil olmadikca atilmasa olur ama dedigim gibi yenilmeyecek bisey degil dondurulup geri cozulmus hali, ilk pistigini gormeyenlerin hosuna dahi gitti:) bilgi vermek istedim... Kolay gelsin, benim bloguma da beklerim, biraz acemice henuz.. aysedenizler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşe,
      Bizi konu hakkında bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim.
      Bizi diyorum çünkü bloguma en çok ziyaretçi baklava yufkası tarifleri için geliyor.
      Blog ziyaretçileri senin yorumunu okuyup, ona göre buzluğa kaldırıp, kaldırmayacaklarına karar verecekler.
      Bloguna elbette uğrarım, hepimiz bir zamanlar acemiydik, zamanla her şey yoluna giriyor, acemilikleri üzerinden atıyorsun.
      Blog hayatında da başarılar dilerim.

      Sil
  21. Adsız15:42

    bu böreklerden yaptım ve bayıldım bundan sonra sık sık yaparım işallah.

    YanıtlaSil
  22. Adsız12:02

    tariftekiş sos ölçüsü 40 lı olan bir paket içinmi? baklava yağmışsınızya geri kalanıyla bunu yaptınız ozaman sosu AZALTARAKMI KULLANDINIZ?A

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifte ki sos ölçüsü 40'lık paket için verilen ölçüdür.
      Ben aklınızda bulunsun diye paketin yarısı ile börek, diğer yarısı ile tatlı yapabilirsiniz diye öneride bulundum.
      Ben 25 yufkayı beşer beşer sararak rulo yaptım, ruloyu dörde bölerek 20 börek elde ettim.
      Eğer 40 adet baklavalık yufkanın hepsini kullanırsanız 32 adet börek yapmış olacaksınız.
      Kolay gelsin.

      Sil
    2. sos fazla geliyor yarım pakete, kalanıyla sabah krep yaptım :)

      Sil
  23. Benimkiler. Çok sıkışık oldu, sorun olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sıkışık olması tadında sorun çıkarmaz ama pişerken birbirlerine yapışacakları için görüntüsü güzel olmayabilir.

      Sil
    2. yapışmamışlar, çok da güzel oldu :) tarif için teşekkürler :)

      Sil
    3. Çok sevindim, ellerinize sağlık :)

      Sil
  24. Adsız13:17

    Merhaba Muhterem abla bnm dondurucuda acilmamis paketim var ondan yapsam olurmu börek tarifini şimdiden teşekkürler Seher.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Seher,
      Öncelikle cevabım geciktiği için özür dilerim.
      Ben 1 aydır köydeki evimizdeyim, orada internet iyi çekmediği için sayfaya fazla giremedim.
      Sorunun cevabına gelirsek;
      Ben baklava yufkasını buzdolabının buzluk kısmında değil alt kısmında saklıyorum.
      Buzlukta olanın börek sarmaya uygun olup, olamayacağını bilemiyorum.
      Ama büyük ihtimalle olacaktır.
      Eğer sorun çıkarsa sarmak yerine tepsiye dizerek tepsi böreği şeklinde yapabilirsin.
      Sayfamda baklava yufkasından tepsi böreği tarifi de var.
      Kolay gelsin :)

      Sil
  25. Adsız13:51

    Muhterem hanım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor, bende yapmak istiyorum fakat bir sorum var akşamdan sarsak dolapta bekletip sabah pişirsek olur mu. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hazır baklava yufkasına sos sürdüğünüz zaman fazla dayanıklı olmuyor.
      Bu böreği akşamdan sardığınız zaman birbirine yapışmaması için üst üste durmayacak şekilde bir kaba yerleştirmelisiniz veya pişireceğiniz fırın tepsisine dizerek dolaba kaldırabilirsiniz.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...