20 Ekim 2010 Çarşamba

PANCAR SALATASI

Bugünlerde sık sık pancar alıp, tek başına salata olarak, turşu olarak, sos yapımında yada salatalara ekleyerek kullanıyorum.
Bu tarifi de geçen yıl Cafe Fernando'da görüp, en başta rengine vurulmuştum.
Açıkçası bu tariften önce pancarın yapraklarını atıyordum ama meğer salatanın içinde de kullanılabiliyormuş.
Pancarın yaprakları belirgin kırmızı damarları ile salataya hem lezzet hemde görsellik katıyorlar.
Hatta saplarını da atmayıp, yumurta ile pişirebilirsiniz.
Pancarı haşlarken zaman kazanmak için, düdüklü tencere kullanıyorum.
Bu seferde öyle yaptım, pancarlarım küçük boyda olduğu için 15 dakikada pişti.
Hemen sıcak sudan çıkarıp, soğuk suya attım ve kabuklarını patates gibi kolayca soydum.
Salataya biraz renk vermesi için turp kullandım.
"Afiyetle Kalın"
PANCAR SALATASI;
Malzemeler;
4 adet kök pancar,
1 adet turp,
2-3 diş sarımsak,
3 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemek kaşığı sirke,
Tuz.

TARİFİ;
Pancarların dış kabuğunu iyice yıkayın.
Düdüklü tencerede 15 dakika haşlayın.
Sıcakken soğuk suyun içine atın.
Kabuklarını patates soyar gibi bıçak kullanmadan elinizle soyun.
Pancar yapraklarının körpe olanlarının üzerine kaynar su döküp, yumuşaması için biraz bekletin.
Turpun dışını iyice yıkayın, hafifçe kazıyın.
Dilimleyerek suyun içinde bekletin.
Haşlanmış pancarları dilimleyin.
Servis tabağına pancarları, turpu, pancar yapraklarını dizin.
Dövülmüş sarımsak, zeytinyağı, sirke ve tuz ile bir sos hazırlayıp, salatanın üzerine gezdirip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

18 yorum:

  1. Canım benim ellerine sağlık enfes görünüyor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. sunum çok neşeli olmuş:) hoşuma gitti, eminim tadı da lezizdir! Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Muhterem ablacım ellerine sağlık, salata görsel bir şölen olmuş:).
    Pancarı bol bol yemek lazım, zira önemli de bir demir kaynağı bu sebze..
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  4. canım ablacım ellerine sğlık ne güzel rengi vurulamak elde değil:))
    afiyet bal şeker olsun:))
    "afiyetle.." :))

    YanıtlaSil
  5. güzel ama daha da çok faydalı. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. hem göze hemde damağa hitap eden nefis bir salata olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. mübareğin bi rengi var bak bak dur:)

    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. pancarlı tariflerden birini mutlaka bir gün denicem. eline saglık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Pancarı çok severim ama hiç yapmadım.Ellerinize sğalık

    YanıtlaSil
  10. seyretemeye doyamadım çok güzel görünüyor yemeye kıyamaz insan bunu ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş salatan canım ellerine sağlık… pancarı bende çok seviyorum.sizlere afiyet şifa olsun…öptüm…

    YanıtlaSil
  12. Haberin var mi
    Kulaklarini cinlatti Lama,
    Haydi hemen gel Lama Mutfaga!

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık çok severim.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Muhterem öyle sunumlar yapiyorsunki gözlerim bayram ediyor her gelisimde rengiyle görüntüsüyle cok güzel bir salata olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  15. Allah'ımın yarattığı herşey nasılda güzel kullanılıyor...sapından yaprağına meyvesine kadar....şükürler olsun...

    harika görünüyor...helede yapraklarınında salataya tat verdiğini öğrenince daha çok sevindim..çünkü salatalarımda hep değişik şeyler kullanmak istiyordum...

    ellerine sağlık.görüntü herzaman olduğu gibi harika...

    YanıtlaSil
  16. selam Muhterem ciğim
    ellerine aklına sağlık bu salatanın görüntüsü pancarı sevmeyene bile yedirir bu salatayı ben zaten sevdiğim için sunumuna bayıldım harikasın canım sevgiyle muhabbetle kal

    YanıtlaSil
  17. Hayırlı akşamlar, sizin için bloğumda bir süpriz hazırladım. Lütfen gelip alınız.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  18. Pancarı hiç sevmem ama bu tabak böyle hazırlanmalı ve sofrada durmalı çiçek çiçek :) O kadar güzel ki renkler :) Ay yıldızda yapılabilir diye geldi aklıma :) Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...