11 Ekim 2010 Pazartesi

SARDALYA PANE

Bu yılın balık sezonu çoktan başladı.
Bizim evde de eşim için pek çok balık pişti.
Geçen hafta tezgahta ilk defa sardalya görünce, balık arşivimde değişik bir balık bulunsun diyerek aldım.
Sardalyayı genellikle yaz aylarında balıktan ayrı duramayan eşimin aldığı sardalya konservesi ile biliyordum.
Görünütüsü hamsinin biraz daha büyüğüne benziyor.
Sardalya tarifi ararken sardalyanın asma yaprağına çok yakıştığını anlatan yazılarla ve asma yaprağı ile yapılan pek çok tarifle karşılaştım.
Hemen onu da denedim, bakınız; Asma Yaprağında Sardalya
Bugün verdiğim sardalya tava tarifini Lezzet Pınarı blogundan aldım.
Bu tarifin özelliği, sardalyayı pişirmeden önce maden suyu ile hazırladığınız unlu karışıma buluyorsunuz, daha sonra kızartıyorsunuz.
"Afiyetle Kalın"
SARDALYA;
Boyu 15-20 santimetre arasında olan sardalya yassı, ufak ağızlı, dişleri olmayan, baş ve gözleri normal yapılı, karnı ve yan tarafları kirli beyaz, sırtı yeşil dalgalı bir balıktır.
Bir tane sırt yüzgeci vardır. Kuyruk yüzgeci çatal biçimindedir.
Yumuşak ve lezzetli bir eti vardır.
Taze olarak tava ve ızgara yapıldığı gibi tuzlu ve konserve olarak da tüketilir.
Yaz aylarında lezzeti artar.
Izgarası ve buğulaması güzel olur.
Ekim ayında asma yaprağı ile ızgara yapılır.
*Bilgiler, Rahmetli Tuğrul Şavkay'ın Hürriyet için hazırladığı yemek ansiklopedisinden alınmıştır.

SARDALYA TAVA (PANE);
Malzemeler;
1 kilo sardalya,
1 şişe maden suyu,
1 su bardağı un,
Tuz ve kızartmak için sıvı yağ.
TARİFİ;
Sardalyaları kılçıkları dahil temizleyip, yıkayın ve iyice süzün.
Maden suyu, unu ve tuzu ekleyerek karışımı hazırlayın.
Sardalyaları bu karışma bulayarak, kızgın yağda kızartıp, kağıt havlunun üzerine dizin.
Yağı süzülen balıkları bol yeşillik ile birlikte servis yapın.
"Afiyet Olsun"

9 yorum:

  1. balik iste yaaa, nefis nefis. ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık muhteremcim.sardalyayı bende hiç pişrmedim.

    YanıtlaSil
  3. muhteremcim balık sever biri olarak bugunkü tarif bana gelsin demek istiyorum :))
    canım benim gercekten süper olmuş afiyet bal olsun tüm aile fertlerine

    YanıtlaSil
  4. ablacığımm ellerin dert görmesin bende çok severim sardalyayı babam ben küçükken boğazdan tutardı hep tadı bambaşka:))
    küçük lakin önemli bikgilerde dağarcığıma yerleşti ablacım:)

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor canım benim eline sağlık.lezzet dolu güzel bir hafta diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel mutlaka deneyeceğim,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Değişik bir tarif daha:)ellerine sağlık canım.Ben de deneyeceğim:)) çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  8. Muhterem'ciğim öncelikle rahatsızlı
    ğımda yaptığın güzel ziyeret ve yorumun için sonsuz teşekkürler.Sar
    dalya tava harika tabağı alıp kaçı
    yorum izninle.Kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Muhterem ablacım çıtırlıkları fotoğraftan belli oluyor:).
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler:)).
    aslı

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...