26 Ekim 2010 Salı

YOĞURTLU HAVUÇ SALATASI

carrot saladKış aylarının vazgeçilmez sebzelerinden olan havuç, salatalarda-yemeklerde hem lezzet, hemde görsellik olarak kendisine yer buluyor.
Faydaları ise saymakla bitmeyecek kadar çok.
Kış sebzelerinden ıspanak ve pırasayı mutlaka havuç ile pişiririm.
Kışın kıvırcık salatayı rendelenmiş havuç ve turp ile hazırlarım.
Haşlama et yemeklerinde de renkli görüntüsü ve tadı için havuç kullanırım.
Son yıllarda ise havucun tek başına kullanıldığı salatalar favorim oldu.
Bazen rendeleyip kavurarak bu şekilde, yada dilim dilim doğrayıp az yağda sote yaparak veya sebze soyucu ile şerit şerit keserek spagetti şeklinde hazırlıyorum.
Velhasıl ben havuçlu salataları çok seviyorum :)
Ayrıca bakınız;

Havuç Sote

Spagetti Havuç 

Patates Yatağında Havuç Tarator
 
"Afiyetle Kalın"
yoğurtlu havuç salatasıYOĞURTLU HAVUÇ SALATASI;
Malzemeler;
5-6 adet havuç,
Yarım çay bardağı zeytinyağı,
Tuz,
2 su bardağı yoğurt,
2 diş sarımsak,
Kuru nane,
Kırmızı pul biber.
YOĞURTLU HAVUÇ SALATASI TARİFİ;
Havuçları yıkayın, dış kabuğunu kazıyın.
Rendenin iri kısmında rendeleyin.
Tencereye yağı dökün, biraz kızınca içine rendelediğiniz havucu ekleyin.
Tuzunu ilave edin ve karıştırak yumuşayıncaya kadar kavurun.
Pişen havucu biraz dinlendirerek soğutun.
Servis tabağına yerleştirdiğiniz havucun üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
Kuru nane ve kırmızı pul biber ile süsleyip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

13 yorum:

  1. Canım tablo gibi bir salata olmuş
    ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Muhteremcim ellerine saglik.Süper bir görüntü...

    YanıtlaSil
  3. Canım Merhabalar, iyimisin, hatır sordum kaçtım...öptüm.....

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık muhteremcim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. muhterem abla işin içinde sarımsaklı yoğurt varsa ben de varım demektir.çok severim.pek de süslü olmuş.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok sağlıklı bir salata

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. sevdiğim lezzetlerden biridir..enfes görünüyor..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Cok sevdigim bir salatadir, ellerine saglik!!

    YanıtlaSil
  10. Benimde kışın çok severek yaptığım bir salatadır..
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ablacım ellerine emeklerine sağlık nefis oluyor bende yapıyorum sık sık:)
    hafiif ve lezzetli e daha ne isteyelim:)

    YanıtlaSil
  12. Kücük kizim bayilir bu salataya, güzel de görünüyor eline saglik cnm...

    Sevgilerimle,Serap.

    YanıtlaSil
  13. Çok sevdiğim hafif ve lezzetli bir tattır :)ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...