1 Haziran 2011 Çarşamba

YUMURTALI PATATES SALATASI-PAŞA PİLAVI

Paşa Pilavı, nam-ı diğer yumurtalı patates salatasını çok severim.
Üstelik benim için anlamı çok büyüktür.
1987 yılında benden 1 hafta önce evlenen alt komşumdan bu tarifi öğrenmiştim.
O zaman Şişli-Feriköy'de oturuyorduk, oturduğumuz bina 2 katlıydı.
Çocuklarımızda 1 hafta ara ile dünyaya gelmişti.
Komşumun kızı, benim oğlum olmuştu.
İkimizde genç ve acemiydik, çocuklarımızı 3 yaşına kadar birlikte büyüttük.
Her sabah dönüşümlü olarak birbirimizde kahvaltı yapıyorduk.
Patates baş tacımızdı, kızartmasını, püresini ve bu şekilde salatasını yapardık.
Hele birde turşumuz varsa deymeyin keyfimize.
Pazara, bakkala, alışverişe ya birlikte çıkardık yada hava müsait değilse birimiz çocuklarla kalır, diğerimiz alışverişe giderdi.
Tabii dönüşte yine çay demler yada bir makarna partisi yapardık.
Kilolarımın sebebi belli oldu : )
Komşumun ablası gelmişse, çocukları ona bırakıp beraber giderdik.
3 yıl sonra önce komşum taşındı daha sonra ben farklı bir semte taşındım.
Uzun zaman telefonla görüşmeye devam ettik.
1992 yılında onun oğlu oldu, benim kızım ama bir daha değişen numaralarımız yüzünden ne görüşebildik, nede birbirimizden haber alabildik.
Komşu denilince burnumun direkleri sızlar, hep aklıma onunla geçirdiğimiz o güzelim yıllar gelir.
Canım komşum Naciye, her nerede isen seni çok özledim.
"Afiyetle Kalın"
YUMURTALI PATATES SALATASI-PAŞA PİLAVI;
Malzemeler;
1 kilo haşlamalık patates,
3 adet yumurta,
Yarım demet maydanoz,
2-3 dal taze soğan,
Tuz, zeytinyağ, limon, kırmızı pul biber.
TARİFİ;
Patatesleri yıkayıp, haşlayın.
Haşlanan patateslerin kabuklarını soyun.
Patatesler iyice soğuduktan sonra küp küp doğrayın.
Yumurtaları katı kıvamda haşlayın.
Soğuduktan sonra doğrayıp, patateslere ekleyin.
Not;
Yumurtayı isterseniz resimdeki gibi dekoratif amaçlı doğrayın yada küp küp doğrayıp patateslere ekleyin.
Maydanozu, taze soğanı yıkayıp ince ince kıyın ve salataya ekleyin.
İsterseniz kıvırcık salata da ekleyebirsiniz.
Hazırladığınız salataya zeytinyağı-tuz-limon-kırmızı biberden oluşan sosunu ekleyip, karıştırın ve servis yapın.
"Afiyet Olsun"

6 yorum:

  1. ne güzel bir komşuluk yaşamışsınız.herkese nasip olmaz umarım bulursun.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık salatan hari
    ka olmuş sımsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Muhterem Hanım,
    İsminizi görünce nasıl mutlu olduğumu bilemezsiniz. Bunu yürekten söylüyorum, anlayabilmeniz için muhterem hanım yorum yazmış diye yüksek sesle konuşunca etrafımdakilerin başıma üşüşmesini görmeniz gerekir. Öncelikle bana bunu yaşattığınız için teşekkür ederim:) Ben bu yumurtaya normalden fazla zeytinyağı katarak yemeye bayılıyorum. Çok lezzetli bir iç açıcı ellerinize sağlık.
    Sevgi ve muhabbetle

    YanıtlaSil
  4. sunum çok güzel olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık ben de çok severim bu salatayı sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık arkadaşım yumurtalı patates salatası ilginç geldi,kandilin mübarek olsun

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...