1 Ekim 2011 Cumartesi

NEKTARİN REÇELİ

Şeftaliyi malum sebeplerden yiyemem.
Hatta elime bile alamam, o yüzden bizim eve genellikle nektarin alınır.
Nektarin, yaz aylarında en sevdiğim meyvelerin başında gelir.
Geçenlerde, kışın da bu güzellikten ve mis gibi kokusundan mahrum kalmayalım diye nektarin reçeli yaptım.
Nektarin reçelinin tadı da kokusu da çok güzel oluyor.
Tezgahlardan kalkmadan fırsatı değerlendirin, hiç olmazsa 1 kilo meyve ile denemelik yapın.
"Afiyetle Kalın"



NEKTARİN REÇELİ;
Malzemeler;
1 kilo nektarin,
1 kilo toz şeker,
Yarım limonun suyu.


NEKTARİN REÇELİ TARİFİ;
Nektarinleri yıkayın, kabuğunu soymadan küp küp doğrayın.
Reçeli kaynatacağınız tencerenin içine önce doğradığınız nektarinleri, daha sonra üzerini kaplayacak şekilde toz şekeri ekleyin.

Bu şekilde 1 gece bekletin.
Hiç su eklemenize gerek kalmadan nektarin kendi suyunu salacaktır.


Şekeri erimiş, suyunu salmış olan malzemeyi ocakta kaynatmaya başlayın.
Kaynayınca ocağı kısıp, kısık ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin.
Ocağı kapatmadan 10 dakika önce limon suyunu eklemeyi unutmayın.

Pişen reçeli sıcakken temiz ve kuru bir kavanoza boşaltın.
Soğuduktan sonra kavanozun kapağını kapatın.

"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Kastamonu-Abana'da bulunan Hacıveli Konağı ile ilgili bol resimli yazıyı görmek için, bakınız;

9 yorum:

  1. harikaa!!!
    bu hafta alımnıp bi denenmeli...
    altında muhteremle afiyetle imzası varsa,sonuç kesinlikle muhteşemdir...
    afiyetle tüketin:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. ben onu elime alıp kütür kütür öyle güzel yiyorum ki hiç reçel yapamam :D çok seviyorum nektariyiiii. ellerine sağlık Muhterem :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok nefis görünüyor tam mevsimi bende diğeriyle yaptım nektarinle yapmak hiç aklıma gelmemişti güzel bir fikir
    ellerine sağlık canım sevgiler hayırlı pazarlar

    YanıtlaSil
  4. Fatma Ersöz15:02

    ellerine sağlık bacım biz çok beğendik hatta naciye tutturdu anne sende yap diye.unutmadan bu arada iyiki doğdun canım benim ALLAH sana sevdiklerinle beraber sağlıklı ve mutlu bir ömür nasip etsin inşaallah...

    YanıtlaSil
  5. Adsız17:01

    MUHTEREM HANIM ...LUTFEN SOMALIDEKI AC SUSUZ COCUKLUGUNU KAYBETMIS YAVRULARI UNUTMAYALIM BIR LOKMA EKMEKTE BIZDEN GITSIN KESKE EVLATLIK CALISMALARI BASLATILSA

    YanıtlaSil
  6. Benim geçen yıldan duruyor hala, yapmadım yenisini. Rengi kıvamı pek güzel görünüyor, ellerine sağlık Muhterem.

    YanıtlaSil
  7. ahh kıyamam sana ablacımm:))
    ellerine sağlık olsun..
    rengide kıvamı da şahane görünüyor nefisss:)

    YanıtlaSil
  8. O dilimi yemek istiyoruuuum.
    Bende nektarin reçelini çok severim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Bu sene hiç reçel yapmadım,dondurucuya fasülye bile koymadım çok tembelim ama geç kalmış sayılmam değilmi:)Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...