2 Mart 2012 Cuma

ROKALI HAYDARİ

roka
Rokayı çok severim, akşam ve öğlen yemekleri için karışık salata yaptığım zaman mutlaka içine roka eklerim.
Ya da rokayı tek başına doğrar, nar ekşisi ile sosunu hazırlarım.
Sabah kahvaltılarında da peynirli olarak hazırlarım.
Rokalı haydari tarifini Lezzet dergisinde görmüştüm, içinde roka olduğu için hiç düşünmeden tarifi uyguladım.
O gün elimde Kaliforniya biberi olduğu için, aynen dergide ki gibi biberin içinde sunum yaptım.
"Afiyetle Kalın"

haydari
ROKALI HAYDARİ;
Malzemeler;
1 demet roka,
3-4 dal dereotu,
1 su bardağı yoğurt,
2-3 yemek kaşığı beyaz peynir,
2 diş sarımsak,
Tuz, kırmızı pul biber, zeytinyağ.
Sunum için; (isteğe bağlı)
Kaliforniya biberi.

haydari nasıl yapılır?
ROKALI HAYDARİ TARİFİ;
Rokayı yıkayıp, iyice süzdürün, ince ince doğrayın.
Yoğurt ve ufalanmış beyaz peyniri, dövülmüş sarımsağı, tuzunu, kırmızı pul biberini ve zeytinyağını da ekleyip, karıştırın.
İsterseniz servis tabağında, isterseniz ikiye bölüp çekirdeklerini çıkardığınız biberlerin içinde servis yapın.
"Afiyet Olsun"

muhteremle geziye
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Daha önce gezi sayfamda sonbahar resimlerini gördüğünüz Atatürk Arboretumu'nun kış görüntülerini görmek ister misiniz? Bakınız;

Muhteremle geziye

8 yorum:

  1. EKMEĞİMİ ALDIM SANA GELİYORUM ABLACIM...ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık muhterem ablacım.
    çok güzel göünüyor.
    muhabbetle..

    YanıtlaSil
  3. Adsız16:30

    Bu tarifi ben de Lezzet Dergisi'nde görüp ben de denemiştim. Bir Ege'li olup rokayı sevmemek olmaz. Bir de yoğurt içinde olunca zaten beğenmemem mümkün değildi. Sunumuyla da çok hoş bir salata olmuş. Ellerine sağlık Muhterem Abla.

    YanıtlaSil
  4. Canim tarifde sunumda cok güzel ellerine saflik.

    YanıtlaSil
  5. biberler çok güzel renk renk ne hoş bi sunum

    YanıtlaSil
  6. yağlı peynir roka ve taze ekmek mımmmm.nasıl güzel bir üçlüdür yemelere doyamam:)))

    haydarisi de hek güzel görünüyor. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. namnamnam ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ben haydari kısmından çok sunuma bayıldım!
    Bu sene eşim bana bir fotoğraf makinesi hediye etti ve ben sürekli kar yağdırılsın diye bekledim. Kar yağdırıldı ben bir tek kare resim çekemedim. Herşey nasip.. Sizin resimlerle yetinicem artık:)Çok güzeller, maşallah.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...