29 Mayıs 2013 Çarşamba

YOĞURTLU ENGİNAR

Enginar çok faydalı olduğu halde ne yazık ki herkesin sevdiği bir sebze değil.
Kereviz de aynı şekilde fazla sevilmez, benim kızım da kerevizi ve enginarı sevmezdi.
Fakat sonradan anladık ki bu sebzelerin sıcak halini sevmiyor, özellikle kerevizin sıcakken olan kokusuna tahammül edemiyor, soğuk ve yoğurtlu olarak yiyor.
Bu bahar enginar hazırlarken bunu göz önüne alarak soğuk ve yoğurtlu hazırladım, kızım seve seve yedi.
Genellikle bu şekilde yoğurtlu ve salçalı soslu hazırlanan yemeklere mantı yakıştırması yaptığımız için bu tarife de kendi aramızda enginar mantısı dedik : )
Bir de enginar cacığı hazırlıyorum onu daha da çok sevdi : )
Enginar cacığının tarifi BURADA
Eğer sizde enginarı sevmiyorsanız, ona yoğurtlu ve soğuk olarak bir şans daha verin.
Diğer enginar tariflerim BURADA
"Afiyetle Kalın"




YOĞURTLU ENGİNAR;
Malzemeler;
5 adet körpe enginar çanağı,
Yarım limon,
1 tatlı kaşığı tuz,
2 su bardağı yoğurt,
2 diş sarımsak,
3 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı salça,
1 tatlı kaşığı kuru nane.

YOĞURTLU ENGİNAR TARİFİ;
Enginarları limonla ovun.
Tencerenin içinde 5 bardak su, 1 tatlı kaşığı tuz ve limonla birlikte yumuşayıncaya kadar haşlayın.
Haşlanan enginarları küp küp doğrayıp, servis tabağına alın.
Üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
Sosunu hazırlamak için, zeytinyağını el tavasında ısıtın, içine salçayı ilave edip kavurun.
Sosu yoğurdun üzerine dökün.
Naneyi isterseniz sosun içinde pişirin, isterseniz kuru olarak servis tabağında sosun üzerine gezdirin.
Soğuk olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Çocuklar nasıl seviyorsa öyle yemeklerimizi yapıyoruz onlar yesin diye buda güzel bir tarif olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Mmmm eline saglik canim kizina aelamlar böyle yemesi cok güzel.

    YanıtlaSil
  3. Bu bahar enginarla birşey pişirmek nasip olmadı bir türlü. Mevsimi kaçmadan yakalarım inşallah :)

    Ellerine emeklerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  4. Adsız22:27

    Enginarı insanlar neden sevmiyor anlamış değilim. Ben ise enginar yemek için baharı iple çekiyorum. Her hali nefis olur, ben de yoğurtlu bir dip sos yapmıştım enginarla. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...