6 Aralık 2013 Cuma

KAHVALTI MASASI-33

Geçtiğimiz hafta sonu oğlum sürpriz yaparak 1 günlüğüne İstanbul'a geldi.
Pazar sabahı annem ve abimleri kahvaltıya davet ettim, hep birlikte  Pazar kahvaltısı yaptık.
Fazla vaktim olmadığı için menüyü hazırlarken pratik tariflere yer verdim.
Börek olarak, sıcakken ailece çok sevdiğimiz yumurtalı börek ve peynirli börek yaptım.
Patates kızartmasını değişiklik olsun diye elma dilimi şeklinde kızarttım ama patateslerim farklı cinstenmiş kızarırken yarısı sarı kaldı, diğer yarısı karamel rengine döndü.
Evde 15 tane baklavalık yufkam vardı, az vakitte ve az yufkayla yapılabilecek en kurtarıcı tarif olan büzme baklava yaptım.
Gül reçeline, kestane balı ve geçtiğimiz hafta yaptığım alıç marmelatı eşlik etti.
Alıç marmelatını ilk defa Mayıs ayında Feshane'de düzenlenen Kastamonu günlerinde görüp almıştım.
Tadı o kadar hoşuma gitti ki pazarda alıç görür görmez alıp, evde kendim marmelat hazırladım.

KAHVALTI MASASI MENÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.






Elma Dilimi Patates Kızartması

Kahvaltılık sosu iç malzemesi olarak kullandığım çörek hazırladım, hem görüntüsü hemde tadı nefis oldu, tarifi👉BURADA


1-Gül Reçeli

       2-Alıç Marmelatı

                3-Abana Kestane Balı  

 Kastamonu Çekme Helvası
Oğlum gelirken Kastamonu çekme helvasından getirmiş, helva da masada ki yerini aldı.

"Afiyetle Kalın"

3 yorum:

  1. sandalyem nerede bende oturacağım çayımı da alayım süper sofra olmuş canım

    YanıtlaSil
  2. Muhterem Hanım, yine hem zarif hem de çok iştah açıcı bir sofra ile karşı karşıyayız:) Muhammara ve alıç marmelatı favorim.:))Ellerinize, emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. şahane bir sofra. Ellerine sağlık bayıldım..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...