4 Nisan 2014 Cuma

YÜREK KOKOREÇ

"Yürekten de kokoreç olurmu hiç" demeyin, kesinlikle harika oluyor.
Son dönemde kokoreç gibi pişirip, bol baharatla sunulan yemeklere "kokoreç" deniyor.
Bakınız; Balık Kokoreç
Bende "yüreği neden o şekilde pişirmeyeyim" diye düşünüp bu tarifi yaptım, adını da "yürek kokoreç" koydum.
Hem yürek, hemde kokoreç sevenler için harika bir atıştırmalık.
Ben yürek severim, kokoreç sevmem ama bu şekilde pişen yüreğe hayır demem :)
"Afiyetle Kalın"

Diğer sakatat tariflerim burada

YÜREK KOKOREÇ;
Malzemeler;
2 adet dana yürek,
3 adet kuru soğan,
3 adet yeşil sivri biber,
1 adet kırmızı kapya biber,
2 diş sarımsak,
Tuz, kırmızı pul biber, karabiber, kekik, sıvı yağ,
Servis için;
Ekmek, kuru soğan dilimleri ve roka yaprakları.

YÜREK KOKOREÇ TARİFİ;
Yürekleri ortadan ikiye kesin, yıkayın.
İçi su dolu bir kapta 1 saat kadar bekletin.
Tekrar yıkayın ve zar büyüklüğünde yani çok küçük doğrayın.
Tencereye doğradığınız yürekleri yerleştirin.
Suyunu salıp, çekinceye kadar pişirin.
Tencereye sıvı yağ ilave edin.
Yürekleri yağda kavurmaya başlayın.
Yürekleri doğradığınız boyutta kuru soğanları, kırmızı ve yeşil biberi doğrayıp, tencereye ilave edin.
Dövülmüş sarımsakları ve baharatları, tuzu ekleyip, pişirin.
Servis yaparken;
Ekmek dilimlerinin içine roka yaprağı ve dilimlenmiş kuru soğan yerleştirip, üzerlerine hazırladığınız yürekten yerleştirip, sıcak olarak servis yapın.

 "Afiyet Olsun"


4 yorum:

  1. Bne bayramlarda ilk önc eyürek pişiriyorum. :)) valla iyi fikir olmuş. Oğlum için ne pişirsem der dururum. Harikasınız.
    Yürek Kokoreç Tarifi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi beğenmene çok sevindim Nursevin,
      Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Adsız19:00

    Ellerine sağlık eminim çok güzel olmuştur abime yapman lazım muhakkak[beni de unutma tabii]çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abim gibi yürek sever birisine mutlaka tattırmam gereken bir lezzet, aklımda ;)
      İnşaAllah :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...