1 Aralık 2014 Pazartesi

KIRMIZI PANCAR PÜRESİ

Beetroot Puree
Zaman su gibi akıp geçiyor, bugün yılın son ayına girdik.
Bir de bakmışsınız 2015 yılına girmişiz.
Zaman eskiye bakarak daha mı çabuk geçiyor, yoksa biz insanoğlu kendisini oyalayacak çok şey bulduğu için zamanı mı iyi kullanamıyoruz bilmem :(
Bugünkü tarifim kış aylarının en faydalı kök sebzelerinden olan kırmızı pancar püresi.
Et, köfte, tavuk gibi yemeklerin yanına püre yapacaksak genellikle bu patates püresi oluyor.
Peki farklı ve gözalıcı rengi ile  pancar püresi yapmaya ne dersiniz?
Rengi kalbinizi fethedecek bir püre pancar püresi, tadı eğer pancarı ve o topraksı tadını seviyorsanız güzel.
Bu tarifte pancar tek başına değil, bir kaç tane de patates var.
Bu sebeple pancarın baskın tadı biraz hafifliyor.
Ben içine baharat atmadım ama karabiber, kırmızı pul biber gibi baharatları ekleyip, damak tadınıza göre tarifi tatlandırabilirsiniz.
Diğer pancar tariflerim burada
"Afiyetle Kalın"

pancar püresi
KIRMIZI PANCAR PÜRESİ;
Malzemeler;
3 adet orta boy kırmızı pancar,
2 adet orta boy patates,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
Tuz.

pancar püresi nasıl yapılır
PANCAR PÜRESİ TARİFİ;
Pancarı ve patatesin kabuklarını yıkayın.
İçi su dolu tencerede yumuşayıncaya kadar iyice haşlayın.
Haşlanan pancarları ve patatesleri çatalla ezin.
Tuzunu, zeytinyağını ve istediğiniz baharatları ekleyin.
Ezdiğiniz patates ve pancarı mutfak robotunda püre haline getirin.
Not;
Pancar lifli yapsından dolayı patates gibi pürüzsüz püre olmuyor, küçük parçalara bölünüyor.
Bu yüzden patatesle birlikte robottan çekerseniz pürüzsüz olur.
Hazırladığınız pancarı yemeklerin yanında yada cips gibi atıştırmalıkların yanında dip sos gibi kullanabilirsiniz.
"Afiyet Olsun"


6 yorum:

  1. Pancarın en önce rengine hayranım ben,insanın gözüne şifa resmen :) Çok güzel görünüyor, ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ayy bu püreyle sunumlar yaptığımı düşündüm bir an, nasıl da yakışır ızgara et yanına. Tabağa renk katacak nefis bir püre olmalı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. bizde Papatyam ile ezmesini yapmıştık birkaç yıl evvel, muhakkak denemelisin dediğinde hemen hazırlamıştım hakikaten pancarın ezmesi nefis oluyor , Püre ile de aynı lezzet yakalanmıştır eminim. Ablacım ellerine emeklerine sağlık hem göreli hem lezzeti ile nefis bir tarif :)
    Afiyetle :)

    YanıtlaSil
  4. zaman gerçekten çok hızlı geçiyor.yetişmekte bazen zorlanıyorum.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  5. merhaba bende denedim pancar püresini..sunumunuzdan etkilendim ve bende farklı bir versiyonunu yaptım oğluşa..sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...