22 Mayıs 2015 Cuma

ÇİLEKLİ, ÇİKOLATALI KREP ŞİŞ

Ben bu minik krepleri çok sevdim :)
Şimdiye kadar kahvaltılık tuzlu olarak, muzlu ve çilekli olarak, çikolatalı sandviç şeklinde hazırladım.
Bu minik krepler o kadar kullanışlı ki eminim daha çok tarif üretilebilir.
Daha önce kahvaltılık şiş ve muzlu çikolatalı tarifini vermiştim.
Bugün de mevsimi geçmeden çilekli olan tarifi vereyim.
Çikolatalı sandviç şeklinde olan tarifi de önümüzde ki günlerde vereceğim.
Çilekle hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"




strawberry pancake 

ÇİLEKLİ, ÇİKOLATALI KREP ŞİŞ;
Malzemeler;
Krep malzemeleri;
1 su bardağı süt,
1 su bardağı su,
2 su bardağı un,
1 adet yumurta,
1 tatlı kaşığı kabartma tozu,
Çok az tuz,
Tavayı yağlamak için; 
1 yemek kaşığı sıvı yağ,
Arası için;
Yarım kilo orta boy çilek,
Çokokrem,
Nane yaprakları,
Ayrıca;
Çöp şiş.
ÇİLEKLİ, ÇİKOLATALI KREP ŞİŞ TARİFİ;
Krepleri hazırlamak için;
Büyük bir kâsenin içinde yumurta, kabartma tozu, çok az tuz, süt, su ve unu ekleyerek karıştırın.
Karıştırarak kıvamlı ve akıcı bir hamur elde edin.
Eğer hamurunuz katı olursa biraz daha su ekleyin.
Krep hamurunuz boza kıvamında olmalı.

 
Teflon veya yapışmayan herhangi bir tavaya 1 yemek kaşığı sıvı yağ döküp, biraz kızdırın.
Not;
Soğuk yağ ve soğuk tava krepin tavaya yapışmasına sebep olabilir.
İyice ısınmış olan yağlı tavaya hazırladığınız krep hamurundan 1 yemek kaşığı ile küçük boyutta, ince bir tabaka halinde dökün.
Not;
Tavayı tekrar tekrar yağlamanıza gerek yok, ilk seferde ki yağ yeterli olacaktır.
Ocağın ateşi çok harlı değil, orta hararette olsun.
Kreplerin alt tarafı pişince spatula ile diğer yarısını da çevirerek pişirin.
Hamurun geri kalan kısmını da bu şekilde pişirin.
Bütün krepleri pişirdiğinizde kreplerin bir yanına çokokrem sürün.
Çileklerin yapraklarını koparın, yıkayıp iyice süzün.
Hazırladığınız malzemeleri çöp şişe (önce krepten başlayarak, çokokremli kısmı yukarı bakacak şekilde) bir krep, bir çilek olacak şekilde sıra ile dizin.
Şişe en son yine (bu sefer çokokremli kısmı aşağıya bakacak şekilde) krep geçirin,  tepesine nane yaprağı takın, servis tabağına dizin.


strawberry
"Afiyet Olsun"


2 yorum:

  1. MERHABALAR:)
    SİZİ DEVAMLI BEĞENİ İLE TAKİĞ EDİYORUM
    BENİMDE BLOG SAYFAM VARDİ VE ÇALINTI VE WORDPRESSE GEÇİŞ YAPTIM ACABA BENİM YENİ ADRESİMİ TAKİP ETTİĞİNİZ BLOGLARA EKLEYEBİLİRMİSİNİZ .OKUYUCULARIM BENİ BELKİ BULABİLİR:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
      Blogunuz için üzüldüm, yeni adresinizi ekleyeceğim, umarım en kısa zamanda yeni adresinizde eski düzenininizi kurarsınız :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...