28 Mayıs 2015 Perşembe

KARABAŞ OTU ÇAYI

lavande tea
Karabaş otu genellikle baharatçılarda kurutulmuş poşetlenmiş olarak satılır.
Rengi kurutmanın etkisi ile kahverengiye dönmüştür.
Tazesi ise lila-mor karışımı çok güzel bir renge sahiptir.
Hiç bir şey yapmasanız bile vazoya yerleştirdiğiniz çiçeklerini seyretmek bile sizi sakinleştirebilir.
Mor çiçekleri ile çok güzel görünen Karabaş otunu pazarda taze olarak bulunca hemen 1 demet aldım.
Çayını hazırlarken taze Karabaş otu kullandığım için inanılmaz bir renk cümbüşü yaşadım.
Mesela otun tepe kısımlarını bardağa koyup üzerine kaynar su döktüğüm anda tohumları suya masmavi bir renk bıraktı. (bu aşamaları aşağıda ki resimlerde görebilirsiniz)
Üzerine limon sıktığım anda da rengi bir anda çok hoş bir lilaya dönüştü.
Sadece bu aşamaları seyretmek bile insanı sakinleştiriyor : )
Karabaş otu ile sadece çay yapıldığını zannediyordum, meğer reçeli de yapılıyormuş.
Demetin geri kalanları ile reçelini de yaptım, tarifi BURADA
"Afiyetle Kalın"



KARABAŞ OTU;

Karabaş otu Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinde bol miktarda yetişir. 
Boyu 20-60 cm arasında değişir. 
Haziran ve ağustos ayları arasında çok güzel mor çiçekler açar.
Karabaş otunun çiçeği su ile kaynatılıp içildiği zaman zihne çok faydalı olduğu için halk arasında “kafa süpürgesi” de denir.
Karabaş otunun, vücudu ve kalbi güçlendirici, sinirleri düzeltici, balgam söktürücü, mikrop öldürücü, yaraları iyi edici özellikleri yanı sıra, mide üşütmesinden astım ve siroza kadar birçok rahatsızlığa iyi geldiği bilinir. Ayrıca kanserli hücrelerin çoğalmasını yavaşlattığı da söylenir.

nasıl yapılır?
KARABAŞ OTU ÇAYI;
Malzemeler; (1 bardak için)
3 adet taze Karabaş otunun baş kısmı,
İnce bir dal yeşil  kısmı,
Kaynar su.

mavi çay
KARABAŞ OTU ÇAYI TARİFİ;
Karabaş otunu soğuk su ile fazla zedelemeden yıkayın.
Bardağın içine atın, üzerine kaynar su dökün.
Baş kısımları mavi bir renk vermeye başlayacaktır.
Bu şekilde 5 veya 7 dakika bekletin.
Servis için limon kullanabilirsiniz.
Limon sıktığınız anda rengi 1. resimdeki gibi  lila-pembe olacaktır. 

blue tea
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Ayyyy ben de istiyorum bu ottan. Çok güzelmiş, bayıldım renklerine. Tazesi buralarda da bulunur mu acaba. Kokusu felan var mı peki? Tadı nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim tazesini nereden bulabilirsin bilmiyorum ama semt pazarlarında bazen şansına karşına çıkabilir.
      Tadını ben adaçayına benzettim, hafif buruk bir tadı var.
      Kokusu çok keskin değil, rahatsız etmiyor.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...