31 Ekim 2016 Pazartesi

KESTANE ŞEKERİ

Soğuklar iyice arttı, kış kapıya dayandı.
Kış demek pek çok kişi için kestane demek.
Geçenlerde köyden gelen kestanem vardı, bu fırsatı değerlendirerek kestaneli tarifler hazırladım.
İnşallah sırayla hepsini yayınlayacağım.
Biz kestaneyi daha çok kebap olarak severiz, bizde (Kastamonu) kestanenin fırında yada sobanın üzerinde pişmiş haline "Kestane cibesi" denir.
Kestaneyi haşlayarak da pişirebilirsiniz.
Haşlanarak pişirilen kestane bizde çok fazla tercih edilmez, bu yüzden hep fırında pişiririm.
Kestanenin en büyük zorluğu pişirmeden önce tek tek üzerinin bıçakla çizilmesi ve piştikten sonra kabuklarından ayırmaya çalışmaktır.



muhteremle afiyetle
Tarifimizden bahsedecek olursam;
Kestanenin tatlı olarak sevildiği yegane hali eminim kestane şekeridir.
Kestane şekeri o kadar çok seviliyor ki bu ürün için kocaman bir sektör oluşmuş.
Elbette hazır kestane şekeri gibi olmasa da evde de yapabileceğiniz kestane şekeri tarifleri var.
Ben bu tarifi Lezzet dergisinden aldım.
Tariflerde genellikle kestane haşlanarak kabuklarından ayrılıyor fakat haşlama yönteminde çok fazla fire veriliyor.
Ben tarifi uygularken kestanenin kabuklarını çizdikten sonrakabukları açılıncaya kadar fırında pişirdim.
Daha sonra diğer işlemlerini uyguladım.
Tarif güzel ama biraz zahmetli, yapımından daha çok bekleme süresi canınızı sıkabilir.
"Afiyetle Kalın"

Kestane şekeri nasıl yapılır?
KESTANE ŞEKERİ;
Malzemeler;
Yarım kilo kestane,
2,5 su bardağı toz şeker,
2,5 su bardağı su,
1 tatlı kaşığı vanilya.

KESTANE ŞEKERİ TARİFİ;
Kestaneleri yıkayın, üzerini derin olmayacak şekilde kesin.
Fırında kabukları açılıncaya kadar pişirin.

Kabukları açılan kestanelerin kabuklarını soyun.
Toz şekeri ve suyu tencerede kaynatın, içine kestaneleri ekleyin.
Kaynatmadan kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişirin.
Tencereyi ocaktan alıp 1 gün bekletin.
Ertesi gün tencereyi tekrar ocağa koyun, kısık ateşte yaklaşık 10 dakika ocakta tutun, üzerine vanilya serpin.

Kestane şekeri tarifi
Kestaneleri şerbetin içinden alıp küçük kağıt kapsüllere yerleştirin.
Soğuk olarak servis yapın.

"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Kestane şekerini çok severim ben. Önceden her yerde yoktu, Bursa, Balıkesir taraflarından birileri gelse de getirse diye beklerdim :)) Oralardaki terminallerde oluyor bol bol çünkü :)))
    Şimdi ulaşmak daha kolay tabi. Eve yapılabilecek olması da harika. Olsa da yesem dedim şimdi :)
    Ellerinize sağlık, iyi haftasonları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim denizcim,
      Bende çok severim kestane şekerini, dediğin gibi artık daha kolay ulaşabiliyoruz.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...