15 Aralık 2016 Perşembe

ÇAY MASASI-33

akraba günü menüsü
Salı günü çay misafirlerim vardı.
Misafirlerim hanım olunca masayı ağırbaşlı renklerle değil, daha canlı renklerle hazırlamayı seviyorum.
O gün masayı mor tonlarında hazırladım.
Çeşit olarak 5 çeşidi geçmemeye çalışıyorum ama söz konusu salata olursa 6. ürün mutlaka bir salata çeşidi oluyor.
Menüyü hazırlarken salatalar hariç yapyeni tariflere yer verdim.
O gün erişteli, tavuklu, yeşil mercimek salatası ve patates yatağında havuç tarator hazırladım.
Börek olarak Lahmacun böreği hazırladım.
Pazar günü böreği denemek ve püf noktalarını anlamak için ilk kez pişirdim.
Blogda yayınlamak için resimlerini çektim.
Leopar poğaçayı daha önce deneme fırsatım olmadı o gün ilk defa pişirdim.
Susam mantolu tahinli kurabiyeyi, sultan tatlısını da daha önce denemeye fırsatım olmadı.
Fakat riske atmamak için ikisini de akşamdan hazırladım, tatlı çok kolay hazırlandı ama kurabiye çok işçilik ve zaman istiyor, iyi ki akşamdan hazırlamışım dedim.

tea table recipes
Tatlı olarak uzun zamandır denemek istediğim "Sultan tatlısı" hazırladım.
Bu tatlının en önemi özelliği, hamuru yuvarladıktan sonra haşhaş tohumuna bulanması.
Tatlıyı yaparken "acaba bu kadar haşhaş rahatsız edici olur mu? tadını nasıl etkiler? " diye düşünmüştüm ama hiç sorun olmuyor, hamuru da çok lezzetli olan bir tatlı.
Bundan sonra sık sık menülerimde Sultan tatlısına yer vereceğim.

beş çayı menüsü
ÇAY DAVETİ MENÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz. 
 




muhteremle afiyetle

muhteremle afiyetle

çay masası resimleri 
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...