2 Aralık 2016 Cuma

PALAMUT KÖFTESİ

bonito
Beni uzun zamandır takip edenler bilir, ben balık yiyemem 😕
Fakat blog için ve eşimin balık sevmesi sayesinde pek çok balık tarifi hazırladım ve yayınladım.
Bugünkü tarifle birlikte bugüne kadar blogumda 42 balık tarifi vermişim, balık yemeyen birisi için çok iyi bir rakam😏
Verebileceğim bütün tarifleri verince uzun zamandır blog için yeni bir balık tarifi hazırlamadım.
En son 2 yıl önce balık tarifi vermişim 😔 
Bu seneki balık sezonunda denizden Maşallah bol bol balık çıktı.
Bol olduğu için fiyatları da çok hesaplı oldu.
Herkesin kolaylıkla balık alabileceği bir sezon geçiriyoruz.
Bende bu fırsatı değerlendirip uzun zamandır yapmak istediğim palamut köftesini yaptım.
Bu tarif farklı balıklarla da yapılabilir, fakat palamutun kılçıkları daha kolay temizlendiği için köfte yapmak için çok uygun oluyor.
Balığın kılçığı ile uğraşmak istemeyen, balık yemeyen çocuklarınıza balık yedirmek için güzel bir tarif.
Pek çok balık köftesi tarifinde balık haşlanır, ben palamutu tavada yağsız olarak pişirdim, ondan sonra kullandım.
Bütün köfte malzemelerini mutfak robotundan geçirdim, şekil verdim, unlu tepsiye dizip, tavada pişirdim.
"Afiyetle Kalın"

palamut balığı
PALAMUT KÖFTESİ;
Malzemeler;
1 adet büyük boy veya 2 adet orta boy palamut,
1 çay bardağı galeta unu,
2 adet yumurta,
1 adet orta boy soğan,
3 yemek kaşığı zeytinyağı,
5-6 dal maydanoz,
Tuz,
Ayrıca;
2 yemek kaşığı un,
Kızartmak için;
1 su bardağı ayçiçek yağı.

bonito
PALAMUT KÖFTESİ TARİFİ;
Palamutu balıkçıdan alırken ortasından ikiye böldürün.
Kanının süzülmesi için tuzlu suda 15 dakika bekletin.
İyice yıkayıp, süzün.
Balık tavasında yağ eklemeden pişirin.
Not;
İsteseniz balığı haşlayarak da hazırlayabilirsiniz.
Pişirdiğiniz balığın derisini, siyah etlerini ve kılçıklarını temizleyin.

palamut köftesi tarifi
Hazırladığınız balığı, yumurtaları, galeta ununu, zeytinyağını, kabuklarını soyup dörde böldüğünüz soğanları, ayıklayıp yıkadığınız maydanozları, ve damak tadınıza uygun tuz ve baharatları mutfak robotunun haznesine doldurun.

Bütün malzemeler birbirine karışacak şekilde mutfak robotunu çalıştırın.
Bütün malzemelerin iyice kıyılması gerekiyor.
Köfte hamuru hazır olunca 15-20 dakika buzdolabında dinlendirin.

balık köftesi
Geniş bir tepsinin içine un serpin.
Avuç içlerinize sıvı yağ sürün.
Hazırladığınız palamut köftesi harcından yumurta büyüklüğünde parçalar alıp, elinizle yassı köfteler hazırlayın.
Hazırladığınız köfteleri un serptiğiniz tepsiye dizin.
Tavaya sıvıyağ dökün hazırladığınız ve una buladığınız palamut köftelerini önlü arkalı kızartarak pişirin.
Pişen köfteleri yağını süzmesi için önce kağıt havlu üzerine, daha sonra servis tabağına dizin.
Sıcak olarak servis yapın.

bonito fish meal
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...