12 Mayıs 2017 Cuma

SİYEZ UNLU KREP

Muhterem'le Afiyetle
Siyez unu son yıllarda adını daha çok duyurmaya başladı.
Pek çok firmanın siyez ununun piyasada ki talebini keşfedip ürün çeşitlerinin arasına eklemesi ve piyasa da kolaylıkla bulunması sayesinde artık çok daha kolay siyez ununa ulaşabiliyoruz.
Artık pek çok kişi daha sağlıklı beslenmek, rafine ürünlerden uzaklaşmak istediği için doğal olan ürünlerin arayışına giriyor.
Siyez buğdayı da bu doğal ürünlerin başında geliyor.
Siyez unu da buğdayı kadar talep gören bir ürün oldu.
Bir Kastamonu'lu olarak Kastamonu'nun en önemli tarım ürünlerinden birisi olan siyez bulgurunun ve ununun son dönemlerde bu kadar çok talep görmesinden gurur duyuyorum.
Siyez ununu ürün çeşitlerinin arasına ekleyen firmalardan birisi de İstanbul Halk Ekmek oldu.
Halk ekmeğin İstanbul'un pek çok yerinde satış yeri olduğu için siyez ununa ulaşmak iyice kolaylaştı.
Bende geçenlerde siyez unu ile yapılabilecek en pratik tarif olan krep yaptım.
Siyez unu ile krep çok kolay hazırlandı.
Önümüzde ki dönemde hedefim siyez unu ile farklı tarifler ama özellikle ekmek hazırlamak.
Bu arada;
Ben şu anda Kastamonu'dayım, 1 hafta kadar köyde kalmayı düşünüyoruz.
İnternet olmadığı için burayı güncelleyemeyeceğim.
Fakat telefonda internet azda olsa çektiği için fırsat buldukça Instagram'dan güncelleme yapıyorum.
Benden haber almak isterseniz Instagram adresim muhteremleafiyetle


İstanbul halk ekmek
SİYEZ UNU;
Binlerce yıldır Anadolu Topraklarında yetiştirilen endemik bir tahıl çeşididir. 
Kavuzlu ve başakçıkları tek taneli bir buğday türüdür. 
Sert iklimlerde ve kıraç topraklarda yetişen dayanıklı, sert kabuk yapısıyla hastalıklara karşı dayanıklı bir türdür.
Siyez Unu Faydaları;
Siyez unu kilo aldırmaz.
Kolesterol içermez.
Karbonhidrat değeri oldukça düşük, Protein değeri çok yüksektir.
Lifli yapısından dolayı sindirimi kolaylaştırır, bağırsakları temizleyici özelliği vardır.
Yüksek antioksidan içeriğe sahiptir.
Hücre yapısını korur ve yaşlanmayı geciktirir.
Bozulmaz ve küf yapmaz.
Dünyada glisemik endeksi insanlara en uygun gıda siyez unudur.
Emzikli anneler için çok faydalıdır. Anne sütünü arttırır.
Folik asit miktarı çok fazladır. 
Besin Değerleri; ( 100 g’da )
Enerji: 342 cal
Karbonhidrat: 64,3gr
Protein: 11gr
Diyet lif: 8,3gr
Yağ: 2,8gr
B5 vitamini: 0,44mgr
Çinko: 3,75mgr
Demir: 7,65mgr
Fosfor: 350mgr
Kalsiyum: 27,6mgr
Selenyum: 10,8Mgr
Kaynak;
http://www.ihe.istanbul/u/siyez-unutam-tane-ogutulmus-52

kahvaltılık krep

Bu tarif Siyez unu ile hazırladığım ilk tarif fakat son tarif değil😄
Siyez unu ve bulguru ile hazırladığım tarifleri buraya eklemeye devam edeceğim.

Siyez unu ile hazırladığım tarifler;

Siyez Unlu, Tahinli Kurabiye

Siyez Unlu, Mayasız Gözleme

Siyez Unlu, Pastırmalı Pide 

Siyez Unlu, Ispanaklı Pide

Siyez Unlu Çilekli Kek

Karabuğdaylı, Yayla Çorbası 👈(bu çorbanın meyanesinde siyez unu kullandım)

Siyez bulguru ile hazırladığım tarifler;

Siyez Bulguru Pilavı  👈(Siyez bulgurunun tarihini de bu yazı da görebilirsiniz)

Eğşili (ekşili) Pilav

Pastırmalı Ala Pilav 

Etli Siyez Bulguru Pilavı

Siyez Bulgurlu Pırasa

"Afiyetle Kalın"

SİYEZ UNLU KREP;
Malzemeler;
Krep malzemeleri;
1 su bardağı süt,
1 su bardağı su,
2 su bardağı siyez unu,
1 adet yumurta,
1 çay kaşığı kabartma tozu,
Çok az tuz,
Tavayı yağlamak için; 
1 yemek kaşığı sıvı yağ.

Siyez unlu krep tarifi
SİYEZ UNLU KREP TARİFİ;
Büyük bir kasenin içinde yumurta, kabartma tozu, çok az tuz, süt, su ve siyez unu ekleyerek karıştırın.
Karıştırarak kıvamlı ve akıcı bir hamur elde edin.
Eğer hamurunuz katı olursa biraz daha su ekleyin.
Krep hamurunuz boza kıvamında olmalı.
Teflon veya yapışmayan herhangi bir tavaya 1 yemek kaşığı sıvı yağ döküp, biraz kızdırın.
Not;
Soğuk yağ ve soğuk tava krebin tavaya yapışmasına sebep olabilir.
İyice ısınmış olan yağlı tavaya hazırladığınız krep hamurundan 1 küçük kepçe dolusu ince bir tabaka halinde dökün.
Not;
Tavayı tekrar tekrar yağlamanıza gerek yok, ilk seferde ki yağ yeterli olacaktır.
Eğer tavaya yapışma sorunu olursa her seferinde bir çay kaşığı sıvı yağ ile tavayı yağlayabilirsiniz.
Ocağın ateşi çok harlı değil, orta hararette olsun.
Kreplerin alt tarafı pişince spatula ile diğer yarısını da çevirerek pişirin.
Hamurun geri kalan kısmını da bu şekilde pişirin.

siyez unu tarifleri
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. O tarihlerde ben de memleketteydim ♥ :) Hatta Instagram'da gördüm çok yakınmışız. Ayancık'a gitmiştim ilk. Mayıs ayında oralar başka güzel oluyor.
    Siyez unu deneme fırsatım olmadı henüz. Ancak merak da ediyorum. En kısa zamanda ben de birşeyler yaparım bu unla umarım.
    Ellerine sağlık, sevgiler.
    Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Denizcim,
      Gerçekten Mayıs ayında buralar çok başka oluyormuş, ben ilk defa bu mevsimde Kastamonu'yu gördüm, bayıldım.
      Hayırlı Ramazanlar :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...