11 Ocak 2018 Perşembe

ISPANAK KÖKÜ TURŞUSU

Muhterem'le Afiyetle
Kasım ayında sırayla turşu tarifleri vermiş, "şimdilik turşu tariflerini bitiriyorum" demiştim.
Bugünlerde kış sebzeleri ile hazırladığım turşular olgunlaşmaya başladı.
Onların tariflerini verme zamanı geldi.
Kışlık sebzelerden turşu denince sanırım akla önce lahana turşusu geliyor.
Ben henüz lahana kurmadım, ıspanak kökü, karnabahar ve pancarlı karnabahar turşusu kurdum.
Turşuları çiğden hazırladığım için olgunlaşma süreleri biraz daha uzun oluyor.
Bugünkü tarifimiz olan ıspanak kökü turşusunu da hiç pişirmeden çiğden yaptım.
Son dönemde bütün turşularımda yaptığım gibi bunda da kaynar su kullandım.
Karnabahara göre daha narin bir yapısı olduğu için daha önce oldu.
Hiç ezilmeden, yumuşamadan 15 gün içinde güzel bir turşu oluştu.
Diğer turşu tariflerimde olduğu gibi bunda da bol resimli bir yazı hazırladım.



Ispanakla yemek yaptığım zaman elbette saplarını da kullanıyorum.
Fakat ıspanaklı börek yaptığım zaman, genellikle yaprak kısımlarını kullanıyorum.
Ispanağın yapraklarını kullandığım bir gün köklerini de turşu yaparak değerlendirdim.
Pek çok ıspanak kökü turşusu tarifinde ıspanaklara ön pişirme yapılıyor.
Ben tamamen çiğden hazırladım.
Ispanak çok çamurlu ve kumlu bir sebze, yıkadıktan sonra kalan kumlarından arındırmak için yapmanız gerekenleri tarif bölümüne ekledim.
Ispanağı kumdan arındırma yöntemini yıllar önce bir takipçim önermişti.
Çok faydalı olduğunu belirtmek isterim.
Ispanak kökü ve ıspanakla hazırladığım diğer tariflerim👉BURADA
"Afiyetle Kalın"

ISPANAK KÖKÜ TURŞUSU;
Malzemeler; (Ölçüler tarif bölümünde olacak)
15-20 adet ıspanak kökü,
Elma veya üzüm sirkesi,
Deniz veya kaya tuzu,
Limon tuzu,
Kişniş tohumu,
Sarımsak,
Nohut,
Kaynar su.
Ispanağı kumdan arındırmak için ayrıca;
Yarım çay bardağı sirke,
1 tatlı kaşığı tuz.

 ıspanak turşusu nasıl yapılır?
ISPANAK KÖKÜ TURŞUSU TARİFİ;
Ispanak köklerini iyice yıkayın.

ıspanak temizleme yöntemleri
Ispanağın köklerinde ki kumlar yıkama ile gitmeyebilir, kumdan arındırmak için;
Önce yine iyice yıkayın.
Derin bir kabın içine yarım çay bardağı sirke ve 1 tatlı kaşığı tuz ekleyip su doldurun.
İçine yıkadığınız ıspanak köklerini yerleştirip, üzerine bastırın.
Ispanak köklerini sirkeli ve tuzlu su da 15-20 dakika bekletin.
Sap kısmında ki kumlar suyun dibine çökecektir.
Sirkeli, tuzlu sudan çıkarıp, bir kez daha sudan geçirip süzgece alın.

Sarımsakların kabuklarını temizleyip bir kaç parçaya ayırın.
Temiz kavanozların dibine bir kaç parça nohut, sarımsak, kişniş tohumu serpin.

Kavanozun içine, aralarına sarımsak serperek ıspanak köklerini sıkıca dizin.

1 litrelik kavanoz için, 1 yemek kaşığı kaya tuzu ekleyin.
1 yemek kaşığı kişniş tohumu ekleyin.
1 çay kaşığı limon tuzu ekleyin.
Sarımsak dilimlerinden serpiştirin.

1 litrelik kavanoz için 1 Türk kahvesi fincanı sirke ekleyin, ben sirke olarak elma sirkesi kullanıyorum.

Kavanozun ağzına kadar kaynar su ile doldurun.

En üstüne eğer varsa 3-4 dal dereotu veya kereviz sapı gibi yeşilliklerden yerleştirin.
Herhangi bir şey koymayacaksanız, ıspanakların suyun üzerine çıkmasını engellemek için bir kaç tane ahşap çubuğu kavanozun boğaz kısmına sıkıştırın.
Kavanozun kapağını sıkıca kapatın.

Kavanozun kapağının vakumlanması için kavanozu ters çevirip soğuyuncaya kadar kapağının üzerinde tutun.
Bu şekilde kapak hava kaçırıyorsa hemen anlarsınız.
Daha sonra kavanozu düz çevirip, serin ve gölge bir yerde 10-15 gün kadar bekletin.

10-15 gün içinde turşunuz hazır.

resimli turşu tarifi
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...