15 Şubat 2018 Perşembe

NARLI LOKUM

Muhterem'le Afiyetle
1 haftalık aradan sonra merhaba 😊
1 Şubat'ta kızım tatil için İstanbul'a geldi, beraber akraba ziyaretleri, İstanbul gezileri yapıyoruz, bu sebeple bloglarımdan ve sosyal medyadan çok fazla paylaşım yapmıyorum.
Bugün size mevsim meyvelerinden olan narla hazırladığım "narlı lokum" tarifi vereceğim.
Adı lokum olsa da, bu bildiğiniz Türk Lokumu tadında bir lokum değil.
Türk lokumu yapmak için gerekli olan "Krem tartar" veya "Jelatin" bu tarifte yok.
Hatta jöle bile yok.
Lokumlar nişastanın etkisi ile dağılmadan verdiğiniz şekilde kalıyor.
Rengini de gıda boyasından değil, narın doğal renginden alıyor.
Yapımı da çok kolay, hemen hazırlayıp, kahve yanında yada misafir ikramlarında servis yapabilirsiniz.
Ben bu kırmızı kalplerle evlilik yıldönümümde kalpli muhallebi de hazırladım,
Kalpli muhallebinin tarifi👉BURADA



turkish deligth
Tarifle ilgili notlar;
Narlı lokum tarifinden önce mandalinalı ve portakallı lokum yaptığım zaman "narın kırmızı rengi sayesinde narlı lokum ne güzel görünür" diye düşünmüştüm.
İlk fırsatta da nar suyu ile bu tarifi hazırladım.
Lokumları rengi kırmızı olduğu için kalpli bir kalıba döktüm.
Benim elimde İkea'nın kalpli kalıbı vardı, kalpleri o kalıbı kullanarak hazırladım.
Sizin elinizde kalıp yoksa düz bir su bardağına döküp, donduktan sonra dilimleyerek yapabilirsiniz.
Bu yöntemi mandalinalı lokum tarifinde uyguladım.
Mandalinalı lokum tarifi 👉BURADA
Kış bitmeden portakallı lokum tarifini de vereceğim, İnşaAllah😊

sevgililer günü tarifleri
NARLI LOKUM;
Malzemeler;
1 su bardağı nar suyu,
1 su bardağı su,
3 yemek kaşığı mısır nişastası,
3 yemek kaşığı toz şeker,
Ayrıca;
1 su bardağı hindistan cevizi.

nar suyu nasıl sıkılır?
NARLI LOKUM TARİFİ;
1 su bardağı nar suyu için, 2 veya 3 adet nar yeterli olacaktır.
Narları yıkayın, ortadan ikiye kesin.
Limon sıkacağı veya narenciye sıkacağı ile narı sıkarak suyunu çıkarın.

nar suyu resmi

pomegranate desserts
Küçük bir tencerede nar suyunu, suyu, nişastayı ve şekeri karıştırın.
 
narlı muhallebi resmi
Orta hararetteki ocakta karıştıra karıştıra muhallebiyi pişirin.

İkea kalpli kalıp ile ne yapılır?
Kalıp kullanacaksanız kalıbı sudan geçirip, fazla suyunu silkeleyin.

turkish delight
Hazırladığınız narlı muahallebiyi sıcakken kalıpta ki bölmelere doldurun.

Kalıbı buzlukta 1 saat bekletin, muhallebileri kalıptan dikkatlice çıkarın.
Geniş bir tabağın içine hindistan cevizi serpin.
Narlı kalpleri hindistan cevizine bulayın.

home made
İsterseniz  kalplerin bir kısmını hindistan cevizine bulamadan servis yapabilirsiniz.

turkish delight
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Narlı Lokumu çok severim. Evde yapman çok güzel olmuş Muhterem Abla. Dışarıda aldığımız çoğu şeyi aslında çok daha doğal olarak evde yapabiliyoruz. Ayrıca şekli de çok şirin olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Semihacım,
      İsteyince evde yapılmayacak şey yok, bu tarif orjinali gibi olmasada yine de iş görüyor.
      Bu arada, ben narlı lokumun önce rengine bayılıyorum :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...